הקפאת ביציות

הקפאת ביציות

כולם מדברים היום על הקפאת ביציות,. אבל האם כולם יודעים מה משמעות התהליך הזה? בעולם וטכנולוגי ומדיקלי מתקדם, יש יותר ויותר אופציות עבור מי שרוצה לתכנן ילודה גם באופן מידיי וגם באופן עתידי. הקפאת ביציות היא תהליך שנועד לעודד את הולדתם של ילדים בעתיד או בהווה, בעוד שהתהליך מספק שיפור תהליכי פוריות ויותר אופציות עבור מי שבוחרת בהורות מאוחרת או בתהליך הפריה חוץ גופית. 

אבל מה צריך לדעת על התהליך המופלא הזה?

אם היינו מעלים לפני 30 שנה את הרעיון להקפיא ביצית אנושית ולהרות אותה עוד כמה שנים, כך שהיא תהפוך לעובר ומשם לתינוק ולבן אדם בריא ומתפקד – אולי היינו מרימים גבה. אבל כיום ולמעשה כבר משנת 1953 נעשית הקפאה של זרע והקפאת עוברים ועם הזמן גם הקפאת ביציות. תהליך זאת מאריך את חיי הביצית ומאפשר הפשרה בזמן שנשים שהקפיאו את הביציות, ירצו להכנס להריון. כיום יש מאות ילדים שנוצרו מתהליך מסוג זה.  

כיצד זה קורה?

הקפאת ביציות מתרחשת על ידי שאיבת ביציות משחלות של האישה ושמירתן, עד לתקופה של עשר שנים. ההקפאה מיודעת בדרך כלל לנשים בגילאי 30 עד 41 והיא מספקת את היכולת להרות בזמנים שונים עתידיים או ייעודיים. 

בזמן התהליך מומחה בתחום הפוריות מבצע התאמה אבחון והסבר על התהליך. לאחר מכן מבצעים בדיקה התאמה והכנה לשאיבת ביציות מהרחם כמו גם גירוי השחלות ליצירת מספר גבוה של ביציות. לבסוף מתבצעת השאיבה עצמה בניתוח והרדמה כללית לפי הצורך והרצון. לעיתים תתרחש הרדמה מקומית. הביציות שישאבו יוקפאו לתקופה של 10 שנים. כדי לדעת יותר מומלץ לפנות אל מומחה פוריות לקבלת מידע נוסף. 

קראו על טיפולי IVF באתר ד"ר איליה בורד

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *