עבירות מין בצבא / הטרדה מינית בצבא

עבירות מין בצבא

בשנים האחרונות אנו הופכים ערים יותר ויותר למשמעות של הטרדה מינית במהלך השירות הצבאי או עבירות מין. מה שהיה "מקובל" בעבר כבר אינו מקובל בכלל כמו פעם ויש כללים די ברורים לגבי התנהגות נאותה בקרב גברים ונשים.

צה"ל הוא גוף גדול שיש בו חיילים וחיילות בשירות סדיר כמו גם קצינים ואנשי קבע בעוד שגוף כזה מטרתו להוקיע מכל וכל הטרדות מיניות או עבירות מין. לעיתים הגבולות בקרב אנשי צבא וחיילים עלולים להיות מטושטשים או שנעשה פשע חמור במסגרת השירות הצבאי וכל אדם שיבצע עבירה או פשע ימצא עצמו נחקר, נשפט וגם מרצה עונש של מאסר בפועל, כשהכול קורה תחת מערכת המשפט הצהלית.

אז מה עושים במקרים של הגשת כתב אישום או חקירה בנושא של עבירות מין אן הטרדה מינית?

במקרים של חקירה במצח או משפט צבאי בנוגע לעבירות מין: חשוב לבחור עורך דין צבאי מיומן שיכול לנהל את התיק מול המערכת הצבאית. משרד עו"ד צבאי מכיל אנשי מקצוע מומחים בייצוג חיילים בכל חקירה או הגשת כתב אישום, בעוד שעורכי הדין שיש לבחור הם כאלה שמגיעים מתוך מערכת משפט צבאי, כמו למשל קציני חקירות בעבר ביחידות כמו מצ"ח אשר מכירים את הערכאות המשפטיות מקרוב או אנשי צבא ששירתו כתובעים בפרקליטות הצבאית והיו מפקדי בסיסים בצה"ל.

חשוב לדעת שעבירות מין החל מהטרדה מינית או אונס עד פגיעה בפרטיות, צילומים לא נאותים שמופצים בציבור  ניצול יחסי מרות וכולי – כולן עבירות שנחשבות חמורות ונחקרות עד תום על ידי חוקרי מצב ופרקליטות צבאית, לכן יש להתייחס בהתאם לסיטואציה כזאת ולבחור עורכי דין טובים כמו עו"ד צבאי לימור ברמלי לניהול תיק צבאי באופן נכון ויעיל.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *