מטופלים ברפואה סינית? למה שתפקידו את הבריאות שלכם בידיים של מדקר?

דיקור סיני

מדקרים ומטפלים ברפואה סינית נמצאים, כך נראה, בכל מקום בימינו. אפשר לקבל טיפול ברפואה סינית אפילו במסגרת קופת החולים שלכם, אבל למה שתפקידו את הבריאות שלכם בידיים של מדקר? איזו הכשרה הוא עובר והאם בכלל אפשר לסמוך עליו?

האם אמון הציבור הוא הוכחה מספקת?

מטפלים ברפואה סינית, דוגמת אורי אלטר למשל, מציעים טיפולים שונים לאנשים הסובלים ממגוון רחב של בעיות. למעשה, בדיקה קצרה בסביבה הקרובה שלכם תוכיח כי מספר בלתי מבוטל של אנשים בוחרים במודע לקבל טיפולי דיקור סיני לצורך טיפול במגוון רחב של בעיות בריאותיות. השאלה היא, איזו הכשרה עוברים המטפלים הללו, שהופכת אותם אמינים כל כך בעיניי המטופלים?

יסודות הרפואה הסינית

למעשה, הרבה לפני שנותנים לסטודנט לרפואה סינית להחזיק אפילו מחט, הוא צריך להכיר על בוריה את התאוריה וההיסטוריה של הרפואה הסינית.

הוא צריך ללמוד עולם שלם של מושגים, שעומדים בבסיס התורה העתיקה והרחבה הזו, ביניהם יין ויאנג, חמשת האלמנטים, סוגי אנרגיה שונים ועוד.

פיזיולוגיה לפי הרפואה הסינית

כדי להצליח לטפל במטופלים שלו, מטפל ברפואה סינית צריך להכיר את התפיסה של הרפואה הסינית לגבי אופן הפעולה של הגוף. הלמידה כוללת התייחסות פיזית, אנרגטית ונפשית למגוון של בעיות בריאות, המבטאות את רמת התפקוד של כל אחד מהאיברים בגוף.

על הסטודנטים ללמוד את סיווג האיברים השונים לפי חמשת האלמנטים ויחסי הגומלין ביניהם, תפקודם של סוגי האנרגיה השונים בגוף ועוד.

פתולוגיה לפי הרפואה הסינית

זהו תחום העוסק בתפקודם של הגוף והנפש במצבי חולי וחוסר איזון. הלימודים כוללים התייחסות לתסמינים השונים של מחלות שונות, דפוסים, חסרים ועודפים, שיכולים לבוא לידי ביטוי בחלקי הגוף השונים על ידי סימפטומים מגוונים.

דיאגנוזה בגישה הסינית

דיאגנוזה היא חלק חיוני בבחירת הטיפול המתאים. דיאגנוזה נכונה משפיעה ישירות על הצלחת הטיפול ולכן היא חלק נכבד מהלימודים. כאן הסטודנטים לומדים כיצד לאתר ולפרש סימנים ותסמינים שונים כדי לבחור את נקודות הדיקור המתאימות לצורך השגת התוצאה הרצויה, לפענח את התסמינים השונים ולהבין את דפוסי חוסר האיזון שגרמו להם.

אבל זה לא נגמר כאן

לאחר היכרות יסודית עם יסודות הרפואה הסינית, הסטודנטים עוברים ללמידה מעשית ולמידה חשובה לא פחות – של יסודות הרפואה המערבית. בין היתר, הסטודנטים נחשפים למידע חיוני אודות צמחי מרפא סיניים, תרפיות מגע משלימות וכן אנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה לפי הרפואה המערבית.

לסיכום

כפי שניתן לראות, הרפואה הסינית לוקחת מאוד ברצינות את ההכשרה של מטפלים בתחומים מסורתיים הנובעים ממנה. ניתן לצפות גם כי השקדנות, הרצינות והקפדנות, המאפיינות את הסינים, תלווה באופן מיוחד את לימודי הרפואה המסורתית שלהם, לה הם מייחסים כבוד והערכה מזה מאות שנים ובצדק.

אז בפעם הבאה שאתם מהססים – זכרו שכדי להפוך למדקר מוסמך, צריך לעבור דרך ארוכה, שתיתן לו את הזכות לטפל בבריאות שלכם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *