איך תדעו אם יש לכם אבנים בכליות

אבנים בכליות

משום שאבנים בכליות זו תופעה די מוכרת ואפילו נפוצה, זהו מצב שדורש התערבות וטיפול מהירים ונכונים בכדי למנוע התדרדרות של המצב, התפתחות דלקת ופגיעה בכליות, יש חשיבות רבה לאבחון נכון ומהיר.

מה זה בכלל התופעה הזו של אבנים בכליות

אבנים בכליות היא תופעה אשר יכולה לקרות אצל אנשים מסיבות שונות:

  • בשל מיעוט בשתייה.
  • גנטיקה ורקע תורשתי.
  • הפרעות מטאבוליות.
  • תזונה לקויה.
  • סיבות לא ברורות.

למעשה מדובר על מצב בו מלחים ומינרלים אשר אמורים להיות מופרשים בשתן מתגבשים לגוש אשר יכול להיות גם בגודל של מספר סנטימטרים, וכאשר הוא יוצא מהכליות אל השופכן הוא יכול להיתקע שם ולגרום לכאבים חזקים ביותר. לאבנים בכליות יש תסמינים שונים אשר ברגע שיש אחד מהם או כמה מהם מומלץ לגשת בהקדם לבירור מעמיק שכן יש צורך לטפל באבנים בכליות כדי שלא תהיה החמרה במצב שיכולה להביא בין היתר לפגיעה בכליות בין היתר בשל זיהום.

כיצד יודעים שיש אבנים בכליות

סימפטומים לאבנים בכליות יכולים להיות של כאב חד, לרוב הוא יהיה פתאומי ויורגש בעיקר באזור של קשת הצלעות באזור המותן, כאב שיורגש בעוד אזורים בהתאם למקום של האבן. בנוסף יכולה להיות הרגשה של בחילה ואפילו הקאות, מתן שתן בתדירות גבוהה. במידה ובמקביל לחסימה יתפתח זיהום האדם יכול לסבול מחום וצמרמורות אך זהו מצב יחסית נדיר שדורש פניה מידית לעזרה רפואית. תסמין נוסף שיכול להעיד על אבנים בכליות זה שתן עכור במקום שתן צלול או צהוב. ברגע שיש תסמין כלשהו שמעורר חשד על הימצאות אבן בכליה, מומלץ לפנות לרופא לצורך בירורים נוספים אשר כוללים בדיקה פיסית, בדיקת שתן, אולטרסאונד וכדומה כדי לאמת את הממצאים ולטפל בבעיה בהתאם לצורך.

למידע נוסף וקריאה בהרחבה אודות אבנים בכליות לחצו כאן > https://nk-urology.com

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *