למה יש בחילות בהריון?

בחילות בהריון

בזמן ההריון רמות ההורמון הנשי – אסטרוגן, נמצא במגמת עלייה. ההורמון גבוה מאוד במהלך שלושת החודשים הראשונים של ההריון, או אז מופיעות בחילות כמו גם הקאות. בנוסף ניתן לומר כי גם הגנטיקה משפיעה, אולם הבחילות לא אמורות להפחיד, הן חלק טבעי מההריון.

מהו אחוז הנשים להן בחילה במהלך ההריון?

ובכן מדובר באחוז גבוה, מתוך עשר נשים יסבלו מכך שמונה. הבחילות הללו נפוצות בתחילת הריון אולם לעיתים הן נמשכות עד סופו, או אז נדרש טיפול בהקאות בהריון.

לשם מה צריך טיפול?

טיפול בהקאות בהריון נדרש במיוחד כאשר האישה סובלת גם מהקאות לאורך כמה חודשים במהלך ההריון. במקרים הללו שולחים אותה לבית חולים, על מנת לקבל נוזלים דרך הוריד בשל התייבשות.

המונח בחילות בוקר איננו בלעדי רק לשעות המוקדמות, אותן בחילות בוקר עשויות להופיע גם בשלבים מאוחרים יותר של היום, וישנן נשים שהבחילות שלהן אינן כה קריטיות, רמת הסבל שלהן נמוכה יותר.

יש גם נשים שעברו כמה הריונות, בהריון אחד הן נטו לסבול מבחילות, בעוד בהריון עם ילד אחר, הן לא סבלו.

כיצד מטפלים בבחילות?

אף רופא נשים לא נבהל מבחילות, זהו חלק אינטגראלי במהלך שלבי ההריון. אולם כל אישה יכולה למנוע לפחות את תדירות הבחילות.

מה אפשר לעשות?

אחד הדברים החשובים ביותר הוא לשנות את התזונה. לא לצרוך אוכל מתועש, אוכל מטוגן, ואוכל עתיר בסוכר. מומלץ גם לא לאכול 3 ארוחות כבדות ביום, אלא כמה ארוחות קטנות, כל שעתיים למשל.

גם שתיית מים מרובה עשויה לסייע לאישה, ואכילת מאכלים קלים לעיכול כמו צנימים, אורז, דייסה, ועוד. ניתן להיווכח כי טיפול בבחילות בהריון איננו כה מסובך, אולם נושא זה משתנה בין אישה לאישה.

> חשוב לדעת: באתר צמל ביו פארמה תוכלי למצוא מידע מקצועי בנושא

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *