צעצועי התפתחות – כמה הם באמת מפתחים את הילדים?

צעצועי התפתחות

העולם מלא בצעצועים מסוגים שונים וכל יצרן משווק את הצעצועים שלו ככאלה שיכולים 'לשנות את העולם', כאלה שהילדים הכי יאהבו ולא ירצו להפסיק לשחק בהם אבל הכי חשוב, צעצועים שמומלצים ביותר להתפתחות של הפעוטות.

מה הם צעצועי התפתחות?

צעצועי התפתחות הינם צעצועים שמיועדים לשפר יכולות מוטוריות, פיזיות וקוגניטיביות אצל ילדים. כמו למשל יכולות הרכבה של צורות גיאומטריות שונות, השחלת חרוזים על מוטות וחוטים, התאמת צבעים, צורות ותמונות, משחקי קלפים כמו משחקי זיכרון, רביעיות, משחקים אסטרטגיים יותר וכן הלאה. כל אלה נכללים בקטגוריית צעצועי התפתחות!

האם צעצועי התפתחות אכן תורמים להתפתחות הילדים?

הורים רבים שואלים את עצמם האם כדאי להשקיע ברכישת צעצועים יקרים המשמשים רק לצורך התפתחות הילד. אז למען האמת, שצעצועי התפתחות מיועדים גם לספק לילדים שעות הנאה וחוויה ממשחק שהם עצמם מפעילים וגורמים לדברים לקרות בו. בניגוד לאמצעי תעסוקה אחרים כמו מסכים או משחקי וידאו, שמספקים הנאה ריקה מתוכן, כאן מדובר על משחק חווייתי שבנוסף לכל גם משפר אצל הילדים אי אלו כישורים.

אילו צעצועי התפתחות קיימים כיום?

בחנויות הצעצועים של ימינו תוכלו למצוא מבחר ענק של צעצועי התפתחות אשר יעניקו לילד שלכם שעות רבות של הנאה, ולכם, שעות רבות של שקט ורוגע. בין צעצועי ההתפתחות הנפוצים תוכלו למצוא פטריות בגדלים שונים, משחקי השחלה מסוגים רבים, צעצועים שמיועדים לפיתוח תאום עין יד, משחקים שמפתחים את ההבנה בין פעולה ותוצאה וכן הלאה.

מה שהכי חשוב לזכור, זה להתאים את סוג המשחק לגיל הילד. על מרבית אריזות הצעצועים תוכלו למצוא את הכיתוב המוכר שיורה לכם עבור איזה גיל מיועד הצעצוע והאם גם אתם תוכלו לשחק עם הילד מבלי שתרגישו מטופשים. ראו לדוגמה אוניברסיטה לתינוק!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *