נהיגה במהירות מופרזת – כל מה שצריך לדעת

נהיגה במהירות מופרזת

אחת מעבירות התנועה הנפוצות ביותר בישראל היא נהיגה במהירות מופרזת. כדי לאכוף עבירה של נהיגה במהירות מופרזת יש צורך מבחינת הרשויות ובעיקר משטרת ישראל לפעול בדרכים לצורך הוכחת העבירה בצורה ראויה על ידי אמצעים טכנולוגיים שונים כמו אקדח לייזר, מצלמות מהירות וכדומה, כאשר חשוב לדעת שיש דרכים נכונות וחוקיות להפעיל את אמצעי האכיפה הללו.

מהי עבירה של נהיגה במהירות מופרזת

בישראל כמו בעולם כולו יש חוקי תנועה המסדירים את התנועה בדרכים בין אם מדובר על כלי רכב ממונעים או הולכי רגל. בין החוקים יש חוקים הקשורים למהירות הנהיגה בדרכים כאשר יש מהירות מקסימלית שונה בין כבישים שונים ובין סוגי רכבים שונים. למשל בדרך עירונית לרוב המהירות המותרת לרכב ממוצע היא עד 50 קמ"ש, בכבישים בינעירוניים 80 קמ"ש ויש כבישים מהירים שהמהירות המקסימלית היא 110 קמ"ש.  כאשר נהג עבר את המהירות המקסימלית המותרת בכביש מדובר על נהיגה במהירות מופרזת.

האם כל נהיגה במהירות גבוהה נחשבת מהירות מופרזת

אמנם נהיגה במהירות מעל המהירות המותרת בחוק נחשבת עבירה אך לרוב אכיפת המהירות אינה מתייחסת למהירות של 5 קמ"ש מעל המותר אלא מהירויות גבוהות יותר ובעיקר בכבישים עירוניים או כבישים אדומים שהם כבישים המועדים לתאונות. כאשר אדם נתפס נוהג במהירות מופרזת הוא יכול לקבל עונשים שונים הקבועים בחוק כמו שלילה של הרישיון בפועל או שלילה על תנאי, נקודות וקנס כספי.

מה עוד חשוב לדעת בקשר לנהיגה במהירות מופרזת

נהג אשר נתפס נוהג במהירות מופרזת עדיין יכול לקבל הקלות שונות בעונש בעיקר אם מדובר בנהג שאין לו היסטוריה של עבירות תנועה או נהג אשר רישיון הנהיגה קריטי לפרנסה שלו וכדומה. מומלץ ליצור קשר עם עורך דין תעבורה המתמחה בתחום לצורך יעוץ והכוונה טרם הגעה לבית משפט לדיון בנושא.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *