משכנתא לחד הוריות – איך זה עובד?

משכנתא למסורבים

כידוע נטילת משכנתא היא לא דבר של מה וכך. יש מחשבה רבה מאחורי המשכנתא וההחזרים עשויים להקשות על העמידה בהוצאות החודשיות. משפחה חד הורית עשויה להתקשות הרבה יותר להגיע לדירה וכאשר יש פחות הכנסות ויותר הוצאות סביר להניח שגם הבנקים לא יתלהבו להעניק משכנתאות במקרה שכזה. משפחה חד הורית היא הגדרה של משפחה שבה יש הורה יחיד (אבא או אימא) שיש לוה/לה ילדים עד גיל 18 המתגוררים עמו והוא מנהל את כל משק הבית בעצמו, ללא בן/בת זוג קבועים.

יכולת ההחזר של משפה חד הורית

גם לזוג קשה להתקיים היום ובוודאי לחסוך כסף לדירה, אולם כאשר מדובר במשפחה חד הורית זה אפילו קשה עוד יותר ויכול להיחשב כבגדר חלום להגיע לדירה. כאמור במשפחה חד הורית בדרך כלל יש מפרנס אחד ואולי בתוספת של כמה קצבאות קטנות ובהתאם לכך המשפחה אמורה להתקיים. ככל שיש יותר ילדים כך גם יש יותר הוצאות ולכן אם האב/האם של המשפחה ירצו להגיע לדירה משלהם יצטרכו לקחת משכנתא בעזרת המדינה או באתר תשואות פיננסים משכנתא למסורבים.

סיוע של משרד השיכון במשכנתא לחד הורית

הבנקים המסחריים לא ירצו לתת משכנתא למשפחה חד הורית כיוון שהסיכון הוא גדול מדי ברוב המקרים ולכן יצטרך ההורה לפנות אל עזרת הממשלה בתוכנת סיוע של משרד השיכון לסיוע במשכנתא למשפחה חד הורית. כמובן שהנתונים והתנאים בין משפחה אחת לאחרת ישפיעו על גובה המשכנתא והתנאים שיוכלו לקבל. לדוגמה: כמות הילדים במשפחה, כמה ההורה מרוויח ועוד. בדרך כלל משכנתא למשפחה חד הורית במסגרת זכאות משרד השיכון תהיה בריבית של 3%, ניתן יהיה לפרוס אותה ל25 שנה ולקבל עד 95% מערך הנכס שאנו עומדים לרכוש. תוכלו לבדוק אפשרות של משכנתא במימון ישיר באתר תשואות .

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *