גרניט פורצלן או אבן קיסר – מה עדיף?

שיש אוניקס

בחירת משטח השיש במטבח נחשבת לקשה בגלל שכל האופציות המובילות הינן טובות. ההתלבטות העיקרית היא מה עדיף – גרניט פורצלן או אבן קיסר. יחד עם זאת, כל בני זוג המשפצים ביתם או בונים אותו חייבים לקחת החלטה. מבין המשטחים הנפוצים ניתן למנות גרניט פורצלן ואבן קיסר. מדובר בשני חומרים איכותיים אבל נשאלת השאלה מה עדיף? הבחירה בכל אחת נעשית על פי שיקולי צורך, טעם אישי, רצון, מחירים ועוד. צריך לציין, כי שני חומרים אלו יכולים להתאים לסוגי חומרים אחרים בהם נהוג להשתמש במטבח כמו: עץ, זכוכית, מתכת ועוד.

גרניט פורצלן

כדי להקל לגבי הבחירה יש לציין את תכונות כל חומר. אבן גרניט הינה עמידה מאוד לשריטות וחבלות, המבנה המולקולרי שלה הופך אותה לעמידה מאוד למרבית הכתמים הקיימים. קל לתחזק אותה ולנקותה. החיסרון העיקרי הוא במגוון הקטן יחסית של גוונים (שכולם נאים מאוד) המאפיין אבן טבעית זאת. כך, בהשוואה לאבן קיסר. משום כך, הבחירה הינה קשה יותר. עם זאת, מי שיכול להינעל על גוון מתאים ויודע לשלב אותו עם הארונות, הקרמיקה ויתר האלמנטים החשובים במטבח יוכל להחליט על משטח כזה.

אבן קיסר

אבן קיסר עשויה מקוורץ שהינו מינרל נפץ בטבע. גם הוא בעל דרגת קושי גבוהה ועמיד בפני סדקים, מפגעים הנוצרים מקור וחום קיצוני, וכמובן, מים. יחד עם זאת, הוא אינו טבעי לחלוטין אלא מוגדר כסינטטי בגלל שהקוורץ מהווה רק  93% החומר הצבור במשטח והשאר פולימרים וגוונים שונים.  העובדה הזאת מוסיפה לו יתרון רב בעיצוב. ניתן לייצר משטחי אבן קיסר בגוונים רבים מאוד מה שמקל מאוד על הבחירה. הדבר מסייע מאוד לכל מי שמתלבט לגבי העיצוב הסופי של המטבח. שתי האופציות הנ"ל, כאמור, טובות והדבר החשוב ביותר הוא לייצור מטבח פרקטי ונאה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *