חיתוך פרספקס

פרספקס הוא סוג של פלסטיק – פולימתיל מתאקרילט (PMMA) – משטח קשיח ושקוף הניתן לחיתוך. פרספקס משמש בדרך כלל בחלונות ובדלתות כדי לספק בטיחות והגנה מפני העולם החיצון. לעתים קרובות משתמשים בפרספקס לשילוט מכיוון שהוא אינו מתנפץ כמו זכוכית. השימוש בפרספקס ביישום יהיה תלוי באיזו סביבה הוא יוצב. פרספקס יכול להיות עמיד מאוד אם נעשה בו שימוש נכון, אבל הוא לא מאוד עמיד בפני שריטות או נזקים אם לא מטפלים בו בזהירות. נוכל להשתמש בפרספקס כדי להחליף זכוכית בכל מיני הגדרות כדי להוסיף שקיפות מבלי להתפשר על הבטיחות – ולהפוך את המקום לאסתטי יותר.

ישנם שני סוגים של פרספקס (ראו באתר https://engravedream.com): אקריליק ופוליקרבונט. אקריליק זול יותר אבל הוא נשרט בקלות ובעל נקודת התכה נמוכה יותר מפוליקרבונט. פוליקרבונט יקר יותר אבל הוא חזק יותר ועמיד יותר בחום מאקריליק.

ניתן לחתוך פרספקס באמצעות מסור, או חותך לייזר. ניתן גם לקדוח אותו עם מקדחה חשמלית או כלי סיבובי ליצירת חורים לשיבוץ או חיווט חשמלי.

עובי הפרספקס קובע כמה זמן ייקח תהליך החיתוך. ככל שהפרספקס עבה יותר, כך ייקח יותר זמן לחתוך.

חיתוך פרספקס עם מסור

מסורים הם כלי לחיתוך חומרים, כגון עץ או מתכת, עם להבים המחוברים לציר מסתובב או לגלגל. ניתן להשתמש במסורים עבור חיתוך פרספקס על ידי הצמדתו ללהב מסור והרצתו לאורך פני הפרספקס עד שהוא נחתך מסביב. שיטה זו משמשת לרוב כשעובדים עם חתיכות גדולות של פרספקס מכיוון שהיא מהירה יותר משימוש בלייזר אך לא כל כך מדויקת .

חיתוך פרספקס עם לייזר

לייזר הוא מכשיר הפולט אור בתהליך של הגברה אופטית המבוסס על פליטה מעוררת של קרינה אלקטרומגנטית. ניתן להשתמש בלייזרים לחיתוך פרספקס על ידי כיוון הלייזר אל הפרספקס, אשר לאחר מכן מחומם וחותך על ידי הלייזר. החום מהלייזר ממיס ומאדה את הפרספקס, מה שמותיר קצה נקי.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *