יציאת שבת

המילה "שבת" באה מהמילה העברית שבת, שפירושה "לחדול". זהו יום מנוחה שחל ביום השביעי בשבוע. התנ"ך אומר שאלוהים נח ביום השביעי ואז בירך אותו.

בדקו זמני יציאת שבת באתר הידברות >>> 

במהלך תקופה זו, אסור ליהודים לעבוד או לעסוק בכל סוג של עסקים. אסור להם גם לבשל או להדליק אש, שכן אלה משמשים כתזכורת לשבוע העבודה שלנו. כמו כן, נאסר על יהודים לנהוג במכוניות ולהשתמש במכשירי חשמל כגון אורות ומאווררים.

חלק זה עוסק בצאת השבת ומה משמעותה עבור יהודים. צאת שבת: יהודים רבים, שאינם שומרי מצוות, עשויים שלא להיות מודעים למשמעות של צאת השבת. אולם למי ששומר שבת, זהו יום המציין את תחילתו של שבוע חדש. עבור יהודים, יום זה מכונה "יום תרועה" או "היום בו אנו שומעים". זה מסמן את תחילתו של מחזור חדש שבו הם ישמעו מאלוהים שוב. ישנן דרכים רבות שאנשים יכולים לחגוג ולציין את היום הזה בדרכם שלהם. אנשים מסוימים עשויים ללכת לבית הכנסת או לתפילות ביום תרועה בעוד שאחרים עשויים לבלות עם בני משפחה או חברים.חלקם גם מבלים בבית בעשיית מצוות כמו קריאת תורה ואמירת תפילה לפני השינה.

השבת מתחילה בשקיעה בשישי בערב ומסתיימת בשקיעה במוצאי שבת. מה שאומר אומר שהשבת נמשכת 24 שעות.

הבדלה היא טקס חגיגי המציין את צאת השבת, יום המנוחה היהודי (למדו מהי יהדות קונסרבטיבית). הוא מבוצע באופן מסורתי על ידי יהודי במוצאי שבת על מנת לקדש את יום המנוחה השבועי ולקבל את פני השבוע החדש. הבדלה מתחילה בהדלקת נר ואמירת ברכה. הבדלה היא חלק חשוב בשבת, שכן היא מפרידה בין השבת לשאר השבוע על ידי ציון תחילתה וסיומו. טקס ההבדלה הוא זמן של הרהור והתבוננות פנימה, שכן במקור הוא נועד להוות הזדמנות ליהודים לעיין בפרשת שנקראה בליל שישי ולחשוב על מה שלמדו ממנה. הטקס מסייע ליהודים לעבור משבוע לשבוע, ו

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *