האם אפשר לבטל צוואה?

התשובה היא לא במצב הרגיל. לא ניתן לבטל צוואה. במקרה של צוואה, מי שמשאיר את עיזבונו ליקיריו אינו יכול לשנות את דעתו מאוחר יותר ולהחליט שבמקום זאת ירצה להשאירו למישהו אחר. הסיבה לכך היא שכאשר אדם כותב צוואה, הוא מוותר על כל הרכוש והעושר שלו לאנשים שהוא אוהב.

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונו של אדם כיצד יש לחלק את רכושו ורכושו לאחר מותו. התשובה לשאלה זו תלויה במצב החוק ובאופי הצוואה. במקרים מסוימים ניתן לבטל אותו, אך במקרים אחרים לא ניתן. אם יש לך שאלות האם ניתן לבטל את צוואתך או לא, התייעץ עם עורך דין צוואה מלכא ושות.

חשוב להכיר את החוק

מערכת המשפט של ארצות הברית מאפשרת לאנשים לבטל את צוואתם לאחר מותם. עם זאת, ישנם כמה חריגים לכלל זה. למשל, אם מישהו ערך צוואה פחות משנתיים לפני מותו, לא ניתן לבטלה. אם מישהו נפטר ללא צוואה או לא ערך צוואות תקפות, עזבונו מחולק על פי חוק המדינה. אם מישהו רוצה לבטל את צוואתו לאחר פטירתו, עליו להוכיח שמי שנקבע בצוואה כיורש אינו זכאי לכל ירושה מעיזבונו של אותו אדם.

ניתן לבטל או לשנות צוואה בנסיבות הבאות:

  1. אם המוריש היה פסול דין בעת קיום צוואתם
  2. אם ייקבע כי למוריש לא הייתה כושר עדות בעת קיום צוואתו.
  3. אם ייקבע כי מוטב הנקוב בצוואה לא היה מוטב בעת הקיום
  4. אם נקבע כי מוטב הנקוב בצוואה נפטר לפני או לאחר הקיום
  5. אם אין יורשים מזוהים ואין תובעים תקפים אחרים לעיזבון

עליכם להתייעץ עם עורך דין כדי להבין טוב יותר מה תוכלו לעשות במצב שלכם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *