עיצוב חללים, בצורה חוויתית ואומנותית

עיצוב חללים לא חייב להיות שגרתי או משעמם. ניתן לעשות זאת בצורה חווייתית ואפילו אומנותית. דוגמא לכך ניתן למצוא בעיצוב החלל שנוצר בהשראת הרעיון של קיפול החלל ויצירת שכבות בתוכו. הוא נוצר כדי לתת למעצבים אפשרות לתכנון מבנים עם יותר מקומה אחת או סגנון מיוחד. זה מאפשר להם ליצור חללים שהם לא רק פונקציונליים אלא גם אסתטיים.

עיצוב חללים בכל תחומי החיים

עיצוב חלל הוא תחום יצירתי שהתפתח מההיסטוריה של האדריכלות והעיצוב. המונח "מרחב" מתייחס למרחב הפיזי שבו אנשים חיים, עובדים ומשחקים. זהו תחום הכולל תכנון, עיצוב ובניית חללים כגון עיצוב בניינים ובתים, עיצוב משרדים, חנויות, שדות תעופה, מוקדי תחבורה וכו'. ניתן לחלק את תהליך עיצוב החלל לשני חלקים: תהליך עיצוב (תכנון) ותהליך בנייה (בנייה). בשלב התכנון של תהליך העיצוב של כל פרויקט או חלל שיש לעצב או לבנות ישנם מספר שלבים המעורבים.  

למה מתייחסים בתהליך עיצוב חללים

אנשים צריכים מרחב שבו הם יכולים להרגיש בטוחים ומאושרים. זה מה שהופך את המרחבים האמנותיים לכל כך חשובים. להלן חלק מהדברים המרכיבים חלל אמנותי:

  1. מיקום החדר – פלטת הצבעים – הרהיטים
  2. האווירה של החדר – הקישוטים
  3. איך החדר מואר
  4. איך זה מרגיש להיות בחלל הזה

מעניין לציין כי אמנים ומעצבים הושפעו זה מכבר מהאדריכלות. הם השתמשו בה כדי ליצור יצירות אמנות ולעצב חללים לעבודותיהם. זה נעשה על מנת לבטא את הרעיונות והרגשות שלהם באמצעות אמנות ועיצוב. אפילו בתערוכות ותצוגות יש לזה משמעות. חללי התצוגה נועדו להיות מזמינים ומעניינים למבקרים. הם צריכים להיות מסוגלים להעביר מסר על נושא התערוכה. הם יכולים גם לעזור ליצור תגובה רגשית מהמבקרים כדי לגרום להם להרגיש שהם חלק מהסיפור.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *