ממה יכול להיגרם קרע ברצועה הצולבת הקדמית?

הרצועה הצולבת הקדמית היא רצועה חזקה של רקמה המחברת את עצם הירך לשוקה. זה מספק יציבות למפרק הברך. ה-ACL יכול להיקרע אם הוא נמתח יתר על המידה או נחלש על ידי מחלה, פציעה או ניוון. קרעים ב-ACL נגרמים לרוב ממגע ישיר עם כוח חיצוני כמו ברך של שחקן כדורגל שנתפסת ברגל של שחקן אחר או מנפילה על יד מושטת. הסוג הנפוץ ביותר של פציעת ACL הוא כאשר האדם קופץ ונוחת עם הברך מול כף הרגל. זה גורם לתנועת פיתול שקורעת את הרצועה ועלולה להוביל לפציעות אחרות במפרקים שמסביב.

אז ממה יכול להיגרם קרע ברצועה הצולבת הקדמית?

הרצועה הצולבת הקדמית היא רצועה חזקה של רקמה המחברת בין עצם הירך לעצם השוק. זה עוזר לייצב את מפרק הברך ולמנוע ממנו לנוע הצידה.

ניתן לסווג את הסיבות לקרעי ACL לשתי קטגוריות:

1) פגיעה ברצועה צולבת קדמית עקב מגע ישיר עם כוח חיצוני על הברך

2) פגיעה ברצועה צולבת קדמית עקב שימוש יתר וטראומה חוזרת ונשנית.

קרע ברצועה הצולבת הקדמית יכול להוביל למספר בעיות. הנפוצים ביותר הם חוסר יציבות וכאבים בברך. קרע ב-ACL יכול לקרות עקב פציעה או עקב שימוש יתר. פציעה עלולה להיגרם ממכה ישירה, פיתול או נפילה על הברך. שימוש יתר עלול לקרות אם מישהו עוסק בספורט במשך שנים רבות מבלי לקחת ממנו הפסקות.

הרצועה הצולבת הקדמית היא רצועה חזקה המסייעת לייצוב מפרק הברך. קרע ב-ACL עלול לגרום לכאב וחוסר יציבות במפרק הברך. זה קורה בדרך כלל כאשר ספורטאי נוחת על החלק החיצוני של הברך תוך כדי ספורט כמו כדורגל, כדורסל או כדורגל. ה-ACL נקרע במהלך אירוע טראומטי וגורם לכאב, נפיחות ורגישות מיידית. הכאב הוא לעתים קרובות יותר גרוע מזה שנגרם מפציעות אחרות כגון נקע בקרסול או מניסקוס קרוע. קרעים ברצועה הצולבת הקדמית נפוצים בקרב ספורטאים העוסקים בספורט הכולל התמודדות או נחיתה על חלק חיצוני של הגוף כגון כדורגל, כדורסל, כדורגל, רוגבי, לקרוס, הוקי וכו'.

לפרטים: https://www.arthrosportmd.com/

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *