נקודות שחורות בראייה, מה הגורמים לתופעה?

חווית נקודות שחורות או כתמים כהים בראייתך יכולה להוות סיבה לדאגה ועלולה להשפיע באופן משמעותי על התפיסה החזותית שלך. להפרעות ראייה אלו יכולות להיות סיבות שונות. במאמר זה, נחקור את הגורמים הפוטנציאליים, התסמינים הקשורים ואפשרויות הטיפול הזמינות עבור נקודות שחורות בראייה.

גורמים לנקודות שחורות בראייה:

צפים: צפים הם כתמים או חוטים זעירים, שקופים למחצה, שנראים כמרחפים על פני שדה הראייה שלך. הם נגרמים לרוב משינויים הקשורים לגיל בהומור הזגוגי, החומר דמוי הג'ל בתוך העין. צפים מטילים צללים על הרשתית, מה שמוביל לתפיסה של כתמים שחורים בראייתך.

ניתוק זגוגי אחורי (PVD): PVD מתרחש כאשר ההומור הזגוגי נפרד מהרשתית, מה שעלול לגרום להופעה פתאומית של צפים וכתמים שחורים. PVD הוא בדרך כלל מצב הקשור לגיל אך יכול להיגרם גם מפציעות עיניים או מצבים רפואיים מסוימים.

קרעים או ניתוק ברשתית: קרעים או ניתוק ברשתית יכולים להוביל לתפיסה של כתמים שחורים בראייה. כאשר הרשתית, הרקמה הרגישה לאור בחלק האחורי של העין, ניזוקה או מתנתקת, היא עלולה לגרום להפרעות ראייה, כולל כתמים כהים.

תסמינים ומאפיינים:

נקודות שחורות בראייה עשויות להופיע בדרכים שונות, בהתאם לגורם הבסיסי. כמה מאפיינים נפוצים כוללים:

תפיסה של כתמים כהים קטנים או גדולים: הכתמים השחורים עשויים להופיע ככתמים קטנים, מבנים דמויי קורי עכביש, או אפילו כתמים גדולים יותר בשדה הראייה שלך.

נייד או נייח: כתמים שחורים יכולים להיראות נעים או להישאר נייחים, בהתאם לגורם ולתנועות העיניים.

חשיפה מוגברת בסביבות מוארות היטב: הכתמים השחורים עשויים להיות בולטים יותר על רקע בהיר או בסביבות מוארות היטב.

אפשרויות טיפול:

תצפית שקטה: במקרים רבים, אם הכתמים השחורים נגרמים ממצבים שפירים כמו מצופים או PVD, אין צורך בטיפול ספציפי. רוב האנשים לומדים להתעלם או להסתגל להפרעות הראייה הללו לאורך זמן.

טיפול בלייזר: במקרים מסוימים, טיפול בלייזר אצל ד"ר גלעד רבינא עשוי לשמש לטיפול במצבי עיניים ספציפיים התורמים להופעת נקודות שחורות, כגון טיפול לייזר לרטינופתיה סוכרתית או פוטוקרישת רשתית להפרעות מסוימות ברשתית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *