עובש בבית? זה מה שצריך לעשות

עובש הוא מינון של חרקים קטנים שמכונים עובשים. העובשים הם חרקים טפילים המתפשטים בדרכים שונות בתהליכי הפרזותם והרפרודוקציה שלהם. הם יכולים לגרור בעיות משמעותיות במגוון תחומים, כולל תחום החקלאות, הבניה והבריאות האנושית.

העובש גורם נזק בצורה ישירה על צמחים שונים, דרך כך הם מזיקים לחקלאות ולגינון. עלולים לגרום גם לנזקים ישירים ברפורמות בנויות כמו עצים ומבנים. חלק מהעובש יכולים לפגוע בבריאות האדם על ידי נשימה או מגע ישיר עם העור, ולגרום לגרד, פציעות עור ואף אלרגיות.

טיפול בעובש כולל שימור טבעי באמצעות שינוי תנאי הסביבה כגון רטיבות וחום, שימוש בחומרים מסחריים כימיים המיועדים להדברתם ובאפשרות קריאת חומרי הדברה כימיים. מומלץ להתייעץ עם מומחה בנושא כדי לקבוע את הטיפול המתאים ביותר לסוג העובש ולסביבת הטיפוח המקומית שלכם.

עובש בבית יכול להוות בעיה נפוצה ויש לטפל בה בהקדם, שכן עלולות להיות לו השפעות שליליות הן על בריאות הדיירים והן על שלמות המבנית של הבניין. 

לפרטים על הסרת עובש >>>

צעדים לטיפול בעובש

זהה את המקור: חפש אזורים בבית שלך שבהם קיימת לחות, כגון צינורות דולפים, נזילות בגג או הצטברות עיבוי. עובש משגשג בסביבות לחות, לכן חשוב לזהות ולטפל במקור הלחות כדי למנוע צמיחה נוספת של עובש.

העריכו את היקף הבעיה: קבעו את גודל האזור הפגוע. אם התבנית מכסה שטח קטן (פחות מ-10 רגל מרובע), ייתכן שתוכל להתמודד עם הניקוי בעצמך. עם זאת, עבור שטחים גדולים יותר או אם אתם מתמודדים עם עובש רעיל (למשל, עובש שחור), מומלץ לפנות לעזרה מקצועית.

לבש ציוד מגן: לפני תחילת תהליך הניקוי, הקפד להגן על עצמך על ידי לבישת כפפות, משקפי מגן ומסיכת הנשמה כדי להימנע משאיפת נבגי עובש.

זכור, עובש עלול להוות סיכונים בריאותיים, ולכן חשוב לטפל בו בהקדם ולנקוט באמצעי זהירות נדרשים במהלך תהליך הניקוי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *