כריתת לולאה – האם זה מלחיץ והאם צריך לפחד מזה

כריתת לולאה היא הליך רפואי המשמש הן לאבחון והן לטיפול במצבים שונים של צוואר הרחם, במיוחד אלה הקשורים לנגעים טרום סרטניים. למרות התפקיד הקריטי שהוא ממלא בבריאות האישה, יכולות להיות תפיסות שגויות וחששות לגבי הליך זה.

הבנת כריתת לולאה

כריתת לולאה, המכונה גם קוניזציה, היא טכניקה כירורגית שנועדה להסיר קטע קטן בצורת חרוט של רקמה מצוואר הרחם. הליך זה מבוצע לעיתים קרובות כאשר קיים חשד למומים בצוואר הרחם, לרבות נגעים טרום סרטניים. זה גם אבחנתי וגם טיפולי, כלומר זה יכול לעזור לקבוע את אופי המצב תוך טיפול בו.

החשיבות של כריתת לולאה

כריתת לולאות ממלאת תפקיד מכריע בבריאות האישה מכמה סיבות:

בהירות אבחון: כריתת לולאה מאפשרת לרופאים לקבל דגימה מדויקת של רקמת צוואר הרחם, ומספקת אבחנה ברורה יותר של כל ההפרעות הקיימות. זה חשוב במיוחד כאשר בדיקות פחות פולשניות, כגון בדיקת פאפ וקולפוסקופיה, מצביעות על בעיה אפשרית.

טיפול: במקרים בהם מתגלים נגעים טרום סרטניים, כריתת לולאה מציעה פתרון טיפולי. על ידי הסרת הרקמה הפגועה, ההליך יכול למנוע את התקדמות הנגעים הללו לסרטן צוואר הרחם.

התהליך

להלן סקירה כללית של מה שקורה בדרך כלל במהלך הליך כריתת לולאה:

הכנה: לפני ההליך, ספק שירותי הבריאות שלך יעריך את ההיסטוריה הרפואית שלך, אלרגיות וכל רגישות לתרופות. בהתאם למקרה, ההליך יכול להתבצע בהרדמה מקומית או כללית.

הדמיה של צוואר הרחם: לאחר שתהיה מוכנות כראוי, הרופא שלך יבדוק את צוואר הרחם באמצעות מכשיר אופטי מגדיל הנקרא קולפוסקופ. כלי זה עוזר לזהות את המיקום המדויק של כל חריגות.

הרדמה מקומית: כדי למזער את אי הנוחות במהלך ההליך, הרופא שלך יזריק חומר הרדמה מקומי לצוואר הרחם כדי להקהות את האזור.

הסרת רקמות: לולאת תיל דקה, המכונה לעתים קרובות "אלקטרודת לולאה", משמשת להסרת קטע בצורת חרוט של רקמת צוואר הרחם. רקמה זו מכילה את הנגע החשוד או הטרום סרטני.

לתיאום פגישה עם יעקב בורנשטיין >>>

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *