דמי ביטוח לאומי בגין אובדן כושר עבודה

דמי ביטוח לאומי עקב אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב שבו אדם איננו יכול להמשיך לעבוד באופן תקין בכדי להתפרנס בעבודות שונות בשל מחלה כלשהי שבה חלה או בשל פציעה כלשהי. אובדן כושר עבודה יכול להיות מצב זמני או קבוע. במקרה שבו נפגעה היכולת של האדם לעבוד בשל סיבות שונות באופן זמני או קבוע, בכדי להתפרנס עליו לגשת אל הביטוח הלאומי ולתבוע מהם קצבה חודשית אשר מגיעה לו בשל מצבו. תביעת הביטוח הלאומי לרוב תעניק לאדם אשר איננו יכול לעבוד את האפשרות להמשיך ולחיות בכבוד, גם כאשר איננו יכול להרוויח את הכסף הדרוש לו לצורך מחייה בכוחות עצמו.

מתי אדם יכול לתבוע את הביטוח הלאומי בגין אובדן כושר עבודה

כל אדם אשר עובד בכל עבודה באשר היא מפריש מדי חודש בחודשו דמי ביטוח לאומי לביטוח הלאומי. ההפרשה של דמי הביטוח החודשיים מהשכר של האדם היא חשובה והכרחית שכן, במקרים שבהם האדם לא יוכל להמשיך לעבוד באופן חלקי או מלא, באופן זמני או קבוע, הוא יוכל לגשת אל הביטוח הלאומי, להגיש תביעה בגין אובדן כושר עבודה, להגיש את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים המעידים על מצבו, להגיע לוועדות רפואיות מטעם הביטוח הלאומי אשר יבדקו האם האדם באמת איננו יכול לעבוד ובמידה ואכן נקבע כי האדם איננו יכול לעבוד מכיוון שחלה או נפצע, הררי שהביטוח הלאומי מחויב להעניק לאדם קצבה חודשית קבועה למשך כל פרק הזמן שבו הוא איננו יכול לעבוד. קצבה זו היא חשובה ומהותית מאוד לאדם אשר איננו יכול לעבוד מכיוון שבזמן שהוא לא יכול לעבוד היא תהווה את מקור ההכנסה היחיד שלו שיאפשר לו להתקיים ולפרנס את משפחתו.

כיצד מגישים תביעה לביטוח לאומי בגין אובדן כושר עבודה

אם אתה מצוי בסיטואציה שבה אינך יכול לעבוד וסיטואציה זו מוגדרת באופן חוקי כאובדן כושר עבודה, הרי שכל שעליך לעשות זה להתחיל בתהליך הבירוקרטי של תביעת הביטוח הלאומי לצורך קבלת הקצבה המגיעה לך. חשוב מאוד לדעת בטרם אתה מתחיל את התהליך שלא פעם מדובר בהליך בירוקרטי סבוך ותובעני. בכדי להתנהל מול הביטוח בתהליך זה בצורה הטובה ביותר אשר תקצר את התהליך באופן מהותי, כדאי ורצוי להיעזר בעורך דין אשר מכיר את תחום התביעות כנגד הביטוח הלאומי ובכוחו לסייע בתחום זה לכל דורש.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *