האם יש לחשוש שהילד בכיתה ב' ועדיין מרטיב בלילה? ד"ר קובי שגיא משיב

הילד בכיתה ב' ועדיין מרטיב

הרטבת לילה היא נושא מעיק ולא נעים. אלו הריחות, האכזבות והבושה של הילד שלכם. גם אתם כהורים מוצאים את עצמכם מתוסכלים מאוד מהעניין. ואתם יותר מכל רוצים למצוא סוף סוף את הפתרון הקולע לתופעה. כך שתוכלו לנשום לרווחה בקרוב ולגלות כי הנה, גם הילד שלכם כבר קם יבש בבקרים. כל עוד זה לא כך, אתם מוטרדים ומחפשים פתרונות.

ממתי יש לחשוש?

כדאי לעשות סדר בנושא ולהבין מהו תהליך ההתפתחות של הילד ומהם המקרים בהם יש צורך לפנות לטיפול, קראו את דבריו של ד"ר קובי שגיא. תינוק נולד בלי יכולת לשלוט על הסוגרים שלו. מסיבה זו אנחנו עושים שימוש במוצרי ספיגה אשר מאפשרים לנו למנוע הרטבה ולכלוך של בגדים, עגלות ומיטות. בהמשך הדרך, בין גיל שנתיים לשלוש עוברים רוב הפעוטות תהליך של גמילה. תהליך זה מתבסס על היכולת הפיסית של הילד שהולכת ומתפתחת וכן על ההבנה הקוגניטיבית אותה הוא רוכש בשלב זה.

הגיל שילד אמור לשלוט גם בלילה

אמנם בגיל שלוש מרבית הילדים כבר גמולים, אבל זה נכון רק באשר לשעות היום. בכל מה שקשור לשעות הלילה הסיפור עשוי להיות במקרים רבים מורכב יותר. וזאת בגין העובדה שלא כולם מצליחים להשיג שליטה מלאה על סוגרים. על פי הכללים אנחנו מצפים מילד לרכוש שליטה מלאה במהלך הזמן כאשר תאריך היעד הוא גיל חמש. אם הילד שלכם כבר חצה את גיל חמש ועדיין מרטיב בלילות יש לשקול טיפול.

ד"ר קובי שגיא וטיפול בילד בכתה ב'

ילד בכתה ב' כבר חצה לא מכבר את גיל חמש. ונתון זה אומר שיש לטפל בתופעה. שימו לב מציין ד"ר קובי שגיא – אין סיבה לחשוש כי לא מדובר על בעיה בריאותית או קושי של ממש. אך יש לטפל מכיוון שמדובר על תופעה מטרידה שבהחלט פוגעת בנפשו של הילד ובביטחון העצמי שלו. היות שכך חשוב לפנות לטיפול מקצועי לפתרון העניין.

ד"ר טל שגיא לטיפול מומלץ

הטיפול המומלץ הוא הטיפול של ד"ר טל שגיא. מדובר על טיפול יעיל שמוכיח את עצמו בקרב מטופלים רבים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *