אלו פעילות קשישים יכולים לעשות לאחר ניתוח

אלו פעילות קשישים יכולים לעשות לאחר ניתוח

אדם קשיש אשר נכנס לניתוח ללא קשר לסוג הניתוח יוצא ממנו תשוש עוד יותר והוא זקוק לכמה ימי מנוחה בסיוע של אח סיעודי כדי לחזור לתפקוד שלו בתקופה שקדמה לניתוח.

ניתוח לקשישים

רוב האנשים הקשישים הם די עייפים ולאורך רוב שעות היום הם אינם פעילים מאד, חלקם כבר לא מסוגלים ללכת ולכן הם נעים באמצעות כיסא גלגלים.

עקב בעיות רפואיות שונות, הם נזקקים לביצוע של ניתוחים שונים כדי לשפר את מצבם הבריאותי. הנושא נבדק באופן מעמיק על ידי הרופאים לאור גילם המתבגר ובאופן ספציפי על פי הבעיות הרפואיות של כל אחד מהם.

אם מתקבלת החלטה שהאדם המבוגר מסוגל לעמוד פיזית בניתוח המורכב , הוא אכן מתבצע אך לאחריו האדם עייף מאד ובדרך כלל אינו מסוגל לתפקד עד התאוששות מוחלטת.

בימים הללו הוא זקוק לעזרה בכל דבר ולכן בתקופת האשפוז בבית החולים, מצמידה לו המשפחה השגחה פרטית לאתר ניתוח עם מטפל סיעודי אשר יסייע לו לבצע את כל הפעולות האלמנטריות כמו רחצה, הלבשה, מתן שתיה והאכלה. בנוסף לכך, הקשישים סובלים לעיתים קרובות מכאבים הנובעים מהניתוח, אם מדובר בתפרים, תחבושות או סיכות אשר מכבידים עליהם עוד יותר.

הם זקוקים לעזרה בפעולות הקשורות להחלפת התחבושות או בהגעה לצוות הרפואי כדי להוציא את הסיכות או התפרים ביום שנקבע.

פעולות שקשישים יכולים לבצע לבד לאחר ניתוח

העניין הוא מאד אינדיבידואלי ומשתנה בין אדם זה לזה אך אין הרבה פעולות שהקשישים יבצעו לאחר הניתוח והמשפחה או המטפל הסיעודי אמורים לדאוג לכל דבר.

גם הקשישים שהולכים יוכלו ללכת צעדים בודדים למחרת הניתוח וינסו ללכת קצת לאורכו של הפרוזדור בתמיכה של אדם נוסף, כיוון שללא תמיכה הם יאבדו את שיווי המשקל ואת היציבות שלהם ועלולים ליפול.

ברוב המקרים לא תהיה להם אפשרות לרדת מהמיטה לשירותים והם יזדקקו לחיתולים חד פעמיים או לסיר שיובא למיטתם.

גם מנטלית יהיה להם קשה מאד להישאר בבית חולים לנוכח האווירה שם והם יבקשו בכל יום לצאת לביתם כדי להימצא בחיק המשפחה או בביתם האהוב והמוכר.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *