כיצד ניתן לאפיין צרבת אצל תינוקות

כיצד ניתן לאפיין צרבת אצל תינוקות

במהלך השנה הראשונה לחיי התינוק יש תופעות ותסמינים שונים אליהם לא תמיד אנו מוכנים מראש כמו למשל חום, שלשולים, עצירות, כאבי בטן וכדומה. אחת התופעות הנפוצות אצל תינוקות בשנה הראשונה היא תופעת הריפלוקס שיכולה לייצר אצלם גם צרבת. תופעה לא נעימה היוצרת סבל אצל התינוק ומכיוון שהדרך היחידה של התינוק לתקשר היא דרך בכי, לא תמיד קל לזהות מה הבכי מסמן.

מה זה צרבת

בתוך מערכת העיכול שלנו בין הוושט לקיבה, ישנו שריר טבעתי, סוגר, שתפקידו בזמן אכילה להיפתח ולאפשר מעבר מזון לקיבה וכשאין כניסת מזון, הוא אמור להיסגר. הוא זה שמונע חזרת מזון מהקיבה מעלה לוושט. אצל תינוקות עד גיל שנה וחצי שריר זה עדיין חלש מה שמייצר אצל חלק מהתינוקות את תופעת הריפלוקס שהיא אותה החזרה של האוכל מהקיבה מעלה לכיוון הוושט. תופעת הריפלוקס יכולה לייצר סימפטום של צרבת. הרגשה של בעירה וצריבה בחזה ומעלה לכיוון הגרון.

איך מזהים צרבת אצל תינוקות

מכיוון שלתינוק אין דרך מילולית לתקשר איתנו, את הסבל שלו נראה לרוב ע"י חוסר שקט, בכי בזמן שהוא אוכל או אחרי ופליטות חוזרות. לרוב יפלטו תינוקות הסובלים מצרבת בין 1-4 פעמים ביום. קימור של הגב בזמן האוכל ואחריו יכולים גם הם להעיד על צרבת אצל תינוקות וגם קשיים בהירדמות. הקליקו כאן כדי לקרוא בהרחבה על הנושא.

איך ניתן למנוע את הצרבת

כדאי להלביש את התינוק בבגדים נושמים ונוחים. ניתן לגרות את הפה של התינוק ואת השרירים הטבעתיים שלו בעזרת מוצץ בסמוך לארוחה. להאכיל את התינוק עד כמה שניתן בזווית ישרה ולהימנע מהצמדת החיתול אל גופו בצורה הדוקה מאד. כדאי להצמיד את התינוק לגוף במנח אנכי גם לפני וגם אחרי האוכל כדי לאפשר לו הרפייה. כדאי גם לשפר את תנוחת התינוק בשכיבה על הבטן ולהניחו על משטח רך, כמובן בהשגחה מלאה.

הטיפול בצרבת

מומלץ לקחת את התינוק לרופא לבדיקה ולשלילת אופציות אחרות. במקביל, כדאי לפנות לפתרון ברפואה המשלימה באתר https://www.naturemed.co.il/, שם תמצאו פתרונות רבים וטובים הכוללים תזונה, צמחי מרפא ועוד

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *