אף פעם לא מאוחר: אופני כושר למבוגרים

אופני כושר למבוגרים

שמירה על הכושר הגופני זה דבר חשוב בכל גיל, אבל בטח כאשר מדובר בגיל השלישי. אופני כושר למבוגרים זה פתרון אופטימאלי לגיל בו כבר ישנה סכנה של שחיקת המפרקים ופגיעה בעמוד השדרה, גיל בו הכושר הגופני חשוב במיוחד, אבל לעיתים קשה יותר להשיגו.

אופני כושר ביתיים למבוגרים מאפשרים להם לשמור על רצף האימונים החיוני ליצירת כושר גופני, דבר שמאתגר יותר לעשות כאשר אין מכשיר מקצועי בבית. מכוני הכושר הם לא תמיד המקום המזמין ביותר עבור האוכלוסייה המבוגרת, ומכשירי הכושר הביתיים פותרים אותם מלהגיע למכון הכושר, ומאפשרים להם ליהנות מאימון אינטימי בחסות ביתם.

היתרונות של התקנה ביתית של אופני כושר למבוגרים:

    1. מחיר לאורך ציר הזמן – מנוי לחדר הכושר עולה כסף. הנסיעות עולות כסף (וזמן), וזאת מבלי להתחשב בהוצאות הנלוות שלעיתים קרובות נוספות לכל יציאה מהבית, מבקבוק מים ועד ארוחה במסעדה. לאורך ציר הזמן הרי שאופני כושר למבוגרים זה חיסכון כלכלי משמעותי, בטח לאורך כמה שנים של אימון, ואף לפני כן.
    2. פרטיות ותחושת ביטחון – כולם יכולים ליהנות מאימון על אופני כושר. למבוגרים זה לעיתים נוח יותר לעשות זאת בפרטיות ביתם ולא בתנאי הקיצון של מכוני הכושר. המון אנשים, רעש, מוסיקה, מזגן חזק, לעיתים פשוט קל יותר להתאמן בבית, בפרטיות ובביטחון שלנו.
    3. חיסכון בזמן – לא רק הוצאות כספיות, הרי שהאנרגיה שלנו עלולה להתבזבז על עוד דברים, למשל זמן. משאב כה יקר, שאולי כשאנו צעירים אנו לא מתייחסים אליו. אופני כושר ביתיות חוסכות לנו המון זמן בהגעה וחזרה ממכון הכושר, זמן שאפשר לעשות בו מה שרוצים.

מדוע לבחור באימוני אופניים לכושר?

הכושר הגופני אפשרי רק כשאנו בריאים. מדובר במעגל ביקורת חיובית, שכן ככל שאנחנו בריאים יותר, אנחנו כשירים יותר לבצע פעילות גופנית, ובתמורה פעילות גופנית זו משמרת ומטפחת את הכושר הגופני שלנו, וחוזר חלילה.

אופני הכושר למבוגרים מבטלים הרבה מאוד גורמי שחיקה וסכנות לפציעה. בצורה זו האופניים מעודדים אותנו לפעילות רציפה ולהתמדה שכן אין כאב מיותר ופציעות שעלולות להתרחש ממכשירים אחרים, בייחוד בגיל מבוגר.

אחד היתרונות המשמעותיים של אופני כושר באופן כללי, ובטח כאימון למבוגרים, הוא השמירה על הגוף. שלא כמו ריצה, באופניים המתאמן נמנע מהחבטות החוזרות והמרובות שנובעות ממפגש משקל הגוף עם הקרקע, לאחר כל צעד בריצה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *