כשרוצים לתקן את המצב בבית – טיפול משפחתי

טיפול משפחתי

משפחות רבות מתמודדות עם משברים משפחתיים זמניים או מתמשכים לאורך זמן. משברים אלו נובעים מסיבות שונות שעלולות להיווצר כתוצאה מתופעות פנימיות בתוך המשפחה או כתוצאה מהשפעות חיצוניות אשר נכנסות ומשפיעות על בני הבית.

אנחנו נמנה כאן כמה סיבות ודוגמאות לשינויים פנימיים וחיצוניים שעלולים להשפיע על בני המשפחה ונציג אפשרויות שונות כיצד להתמודד ולתקן את המצב. חשוב לציין שבשביל להצליח בטיפול ובתיקון, צריך שכל הצדדים יהיו מחויבים לזה ויעשו כל מה שנדרש בשביל שזה יצליח.

5 השפעות פנימיות על המצב בבית

  • לחצים כלכליים
  • מעבר מגורים
  • מחלה
  • משפחה מורחבת
  • גיל ההתבגרות

מול השפעות אלו אפשר למצוא השפעות חיצוניות שמשפיעות על הנעשה בבית:

  • מחלה או מוות במשפחה המורחבת
  • לחצים בעבודה
  • חברים-חברות

אלו רק חלק מהדוגמאות כיצד השפעות פנימיות וחיצוניות יכולות להשפיע על המצב בבית ולהוביל לקלקולים שצריך לתקן. התיקון צריך להתבצע באמצעות דיאלוג בין הצדדים, דיאלוג זה יכול להיעשות אך רק באמצעות טיפול משפחתי בו כל הצדדים מרגישים פתוחים מספיק בשביל לספר את מה שהם מרגישים וחווים, בלי להרגיש פגיעות ובלי לחוש שעליהם להתגונן. בטיפול משפחתי כל צד צריך להרגיש שהוא יכול לספר את מה שהוא עובר בלי שישפטו אותו מתוך כוונה להגיע לפתרון אמיתי בין הצדדים.

כיצד טיפול משפחתי מתבצע

טיפול משפחתי יכול להתבצע בין בני הזוג בלבד או בשיתוף הילדים. במהלך הטיפול כל צד מספר את מה שהוא מרגיש, את הפרשנות שלו למה שקורה בבית, כיצד הוא רואה את זה וכיצד הוא רואה את הפתרון לדברים. המטפל נוהג לשוחח עם הצדדים ביחד ולעיתים אף בנפרד, בשביל להבין מה בדיוק הם חשים וכיצד אפשר לפתור את המצב.  ד"ר אורנשטיין חגי למשל, מציע טיפול משפחתי במודיעין לתושבי מודיעין והסביבה. באתר שלו תמצאו מידע רב בנושא.

במהלך הטיפול נותן המטפל כלים מסוימים, כמין שיעורי בית, שמטרתם לעזור לבני המשפחה להתמודד עם המצב מחוץ לטיפול. למשל, לבצע רישום של כל הדברים שמפריעים להם, לכתוב יומן תחושות בזמן אמת, לספר על מקרים טובים ורעים שעברו עליהם, לשתף ולשקף את הצד השני בשיחות ביניהם ועוד. כל הכלים הנ"ל אמורים לעזור לבני המשפחה בשביל לתקן את מה שמקולקל.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *