איך יודעים שהגיע הזמן לבקש צו הרחקה?

נשירת שער

צו הרחקה הוא מושג שרבים מאתנו שומעים, אבל לא בדיוק יודעים מתי עלינו לבקש אותו? אבל מהו בכלל צו הרחקה? מתי אנחנו יכולים לגשת ולבקש אותו ומאיזה גוף עלינו לבקש אותו? כל הפרטים במאמר הבא.

מהו צו הרחקה?

צו זה הוא צו שמוציא בית המשפט שקובע כי אדם מסוים עליו לשמור מרחק במטרים מאדם אחר שהוציא את צו ההרחקה נגדו. צו זה יכול להרחיק אדם מבן או בת זוגו, מילדיו, משכניו וממכריו. ישנן דוגמאות רבות בהן ניתן להוציא צו הרחקה, בעיקר כאשר מדובר בהטרדה מאיימת.

אבל מה נחשב כהטרדה מאיימת?

הטרדה מאיימת היא הטרדה שכוללת: איומים, פגיעה ברכוש, בפרטיות של האדם, מעקבים אחר אדם מסוים, פגיעה בשמו הטוב של הקורבן, והטרדה בכל דרך אחרת. כיום מטרידים אנשים קורבנות גם דרך הרשתות החברתיות ורשת האינטרנט.

אם נעשו כל אלה כלפיכם והגשתם תלונה במשטרה כנגד האדם שמאיים עליכם, במקרים רבים ימליץ החוקר שתפנו לבית במשפט לצורך הוצאת צו הרחקה כנגד הגורם המאיים.

insclaimcourt

מה כולל צו ההרחקה?

צו ההרחקה מטרתו להרחיק את האדם המאיים ממכם, וזאת כי הוא נראה כאדם שעלול לפגוע בכם. באמצעות הצו, בית המשפט מורה לאדם להתרחק מכם, ואם יפר את האדם שהורחק את הצו, עלול האדם לקבל קנס, או במקרה הגרוע יותר להיעצר או לקבל עונש מאסר.

בנוסף, צו ההרחקה מונע מהאדם המטריד להתקרב ממרחק ספציפי הרשום בצו מהאדם המתלונן, ממקום מגוריו, ממכוניתו ממקום עבודתו ממקום לימודיו ובכלל ממקום המצאו.

אז איך תדעו כי הגיע הזמן לבקש צו הרחקה?

לצערנו רבים המקרים בארץ ובעולם שאנשים נאלצו להוציא צווי הרחקה כנגד אנשים אחרים:

הורים הוציאו צווי הרחקה כנגד ילדים בוררים שתקפו את הוריהם, גנבו כספים ורכוש מהמשפחה ואף התנהגו ברשעות, תקפו את אחיהם ויצאו מכלל שליטה.

עוד מקרים חמורים הם תקיפות של בני זוג , הטרדות טלפוניות, מעקבים איומי ואף איומים ברצח.

סכסוכי שכנים הם סיבה להוציא צו מניעה ולא צו הרחקה וזאת כי במקרים כאלה, לא ניתן להוציא צו הרחקה משום שמדובר בשכן שמתגורר באזור ולא ניתן להרחיקו עצם העבודה שהוא גר בשכנות, ולכן צו מניעה מונע ממנו ליצור עם השכן השני קשר.

גם צווי הרחקה של הורה אלים הוצאו כנגד הורים אלימים מילדיהם.

לסיכום, אם נתקלתם במקרים של אלימות, הטרדות, איומים או כל מקרה שתרצו להרחיק אדם מאיים מחייכם – צו הרחקה יכול להיות הצעד שיחזיר את חייכם למסלול.

עורך דין גיל באיער מתמחה במקרים של הוצאת צווי הרחקה, ותיקים פליליים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *