סובלים מנדודי שינה? מה כמה טיפים ופתרונות

מזרנים טובים

שלושים אחוזים מהאוכלוסייה בעולם המערבי סובלים מנדודי שינה. נדודי שינה פוגעים באיכות החיים, פוגעים בתפקוד היומיומי שלני, בתפקוד בעבודה, במצב הרוח שלנו, בזמן איכות עם הילדים, בחיי המשפחה ובזוגיות. אז מה עושים כשסובלים מנדודי שינה, כאשר המיטה הופכת לאויב ובמיוחד שכבר סיימנו לספור את כל הכבשים באחו? ריכזנו עבורכם כמה טיפים טובים לשינה איכותית יותר.

החליפו מזרון – לעיתים אחד האלמנטים שגורמים לנו לשינה שאינה איכותית הוא דווקא המצע שעליו אנו ישנים. לעיתים, מזרון ישן, בעל שקעים, שכבר שחוק, שאינו נותן לנו תמיכה טובה – הוא הסיבה לכל הפרעות השינה שלנו. ערכו מחקר אודות מזרנים טובים ואיכותיים שיתמכו בגבכם ויאפשרו לכם שינה איכותית, ובחרו מזרן שתוכלו לנסות לפחות לשלושים יום, ובדקו כיצד הוא מטיב עם שנתכם.

תרגלו יוגה ומדיטציה – תרגול יוגה ומדיטציה כשעתיים לפני השינה יכול להטיב מאד עם איכות השינה שלכם. תרגול מסוג זה מרפה את שרירי הגוף, עוזר להפטר ממתחים מיותרים ועוזר להתרכז בטוב שבחיים. חשוב לתרגל מדיטציה במקום שקט ללא הפרעות. חשוב לדעת כי יש להמנע מפעילות גופנית אינטנסיבית בסמוך לשעות השינה.

אל תאכלו מאכלים כבדים לפני השינה – חשוב לא לאכול ארוחות כבדות לפני השינה. ארוחות כבדות מכבידות על מערכת העיכול ומעוררות את הגוף. שתו חליטות צמחים מרגיעות ללא קפאין וללא סוכר.

קראו ספר והימנעו ממסכים – חשוב לפני השינה לקרוא ספר בתוך המיטה ולהימנע ממסכים. אל תצפו בטלוויזיה או באייפון, אלא קראו ספר מרגיע כעשרים דקות לפני השינה.

אל תכריחו את עצמכם לישון – אם לא הצלחתם להירדם במשך כעשרים דקות, קומו, הסתובבו מעט בבית, שבו בסלון, צפו מעט בטלוויזיה, בסלון בלבד ורק כאשר אתם חשים שוב בעייפות – חזרו למיטה. התהפכויות במיטה כאשר אתם לא נרדמים יהפכו את המיטה שלכם לאויב.

עשו אמבטיה חמה לפני השינה – מקלחת חמימה או אמבטיה חמה לפני השינה מומלצת למי שסובל מהפרעות שינה. האמבטיה תרגיע את שרירי הגוף ותפזר  עליכם הרגשה של עייפות כללית.

הפכו את חדר השינה שלכם למקום נעים – הקפידו שחדר השינה שלכם יהיה מקום נעים ומסודר. חשוב שהחדר שינה שלכם לא יהיה מחסן, אלא מקום נעים וכיפי. הוציאו מחדר השינה שלכם נעליים שאינם במקום, והחליפו בכל שבוע מצעים. הפכו את המזרון, הוציאו מהחדר מראות, ואווררו את חדר כדי להכניס לחדר השינה סירקולציה של אוויר.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *