תופעת הורידים בולטים אצל נשים

ורידים בולטים

נשים רבות, הן צעירות והן מבוגרות מתמודדות עם תופעת ורידים בולטים. תופעה זו יש לה משמעות הן פיזיולוגית והן נפשית. על מנת להבין את התופעה ומקורה, חשוב להבין תחילה מה זה אומר ורידים בולטים.

ורידים בולטים, הכוונה לוורידים אשר קל מאוד להבחין בהם שכן הם אדומים, כחולים או סגולים וניתן לראות אותם לאורך ורידים בולטיםכל הרגל. מצב זה נובע כתוצאה מבעיה בכלי הדם אשר גורמת לאי ניקוז נכון של הדם. זה גורם לכך, שהוריד נראה כאילו הוא נסתם והדם התנקז במקום אחד, מה שיוצר בסופו של דבר את הצבע הבוהק שלו.

ורידים בולטים זו תופעה נפוצה אצל נשים, בפרט מבוגרות אך לא רק אצלן. נשים אחרי הריון מתמודדות עם תופעה זו וגם נשים בכל הגילאים אשר מתמודדות עם עודף משקל. כאמור, גם נשים מבוגרות מתמודדות עם מצב זה, הן בגלל שינויים הורמונאליים והן בגלל עייפות וחולשה של שסתומי כלי הדם וכן של דפנות הורידים.

ורידים בולטים אצל נשים – למה זה גורם?

לורידים בולטים יש השפעות שונות. מבחינה פיזיולוגית או בריאותית, הרי שורידים בולטים גורמים לבצקות, עייפות, התכווצויות, כאבים ברגליים ועוד. מדובר על מצבים שיכולים להפריע באופן ניכר על איכות החיים.

מבחינה אסתטית, כפי שציינו, ורידים בולטים מציגים על גבי הרגל צבעים כחול, סגול ואדום, אשר משפיעים, מן הסתם, על מראה הרגליים. יש לכך גם השפעה בצדדים אחרים, שכן, אם האישה מתמודדת עם סיטואציה אסתטית לא נעימה, זה יכול להשפיע בקלות על מצבה נפשית. הנשים רבות אשר מתמודדות עם ורידים בולטים מוותרות על האפשרות ללכת עם מכנס קצר או חצאית, מחשש שיראו את הרגליים שלהן. זה כמובן גם משפיע על כך שהן אינן הולכות לים או לבריכה בקיץ.

נשים שרוצות להיפטר מאותם ורידים בולטים, לא יתקשו לעשות זאת, בעזרת מומחה בכירורגית כלי הדם הן יכולות לעשות זאת בצורה מקצועית ומהירה. כמו כן, ניתן לשנות הרגלי תזונה ולהקפיד על פעילות ספורטיבית וזה יכול לעזור בשיפור המצב באופן משמעותי.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *