רשלנות רפואית במעקב הריון – דעי את זכויותיך

רשלנות רפואית במעקב הריון

מקרים של רשלנות רפואית ישנם לצערנו כל הזמן, כאשר המקרים השכיחים של רשלנות מסוג זה הינם – רשלנות רפואית בהיריון, ובמעקב ההיריון. רשלנות רפואית המתרחשת בזמן ההיריון עלולה להותיר את הילוד לעיתים רבות עם מומים ועם מצבים פיזיולוגים קשים, כמו למשל נכויות שמלוות אותו לכל החיים, ובמקרים קיצוניים עלולה להוביל למוות של העובר, ואפילו לנכות של האם ולמותה. אז כיצד יכולה להגיע לידי ביטוי רשלנות רפואית במעקב הריון? ומהן זכויותיה של האם במקרים אלה? הכל בהמשך.

כפי שציינו ישנם מגוון מקרים במעקב ההיריון בהם ישנה רשלנות רפואית, בין המקרים: אי הפנייה ליעוץ גנטי בזמן ההיריון, יעוץ גנטי לוקה בחסר, העדר הפניה לבדיקות אבחון וסינון, פענוח לא נכון של בדיקות, חוסר אבחנה של מומים בעובר בבדיקות האולטרסאונד, העדר גילוי מומים בילוד כמו למשל מומים במבנה השלד, תסמונת דאון, מומים במבנה השלד ועוד, תקלות במעקב ההיריון, העדר אבחנה של הריון בנמצא בסיכון, אבחון לקוי של רעלת וסכרת הריון, וחשוב מכל – העדר המלצה של רופא על סיום הריון במידה והמלצה כזאת הינה רצויה בשל סיכון העובר והאם.

מדוע מעקב לקוי בהריון כה מסוכן לאם ולתינוק

כאשר ישנה התרשלות המעקב ההיריון ישנו סיכון עצום לאם ולעובר! הריון שהמעקב שנעשה בו לקוי: הוא הריון שנמצא בסיכון גבוה. עובר שלא מאובחנים בו מומים במידה וישנם כאלה, הוא עובר שייוולד עם מומים חמורים והוא כזה שיסבול ממחלות קשות כגון: שיתוק מוחין, נכות קשה, מחלות סופניות ומוות. בנוסף, ישנו סיכון נוראי לאם כמו למשל מוות במהלך הלידה. חיים מסוג זה מלווים בסבל נוראי והם דורשים טיפול רצוף לכל שנות החיים.

אז מה הזכויות אם חלילה הייתה רשלנות רפואית במעקב הריון?

אם חלה התרשלות רפואית במהלך ההיריון שלך ואת נמצאת עדיין בחודשי ההיריון בהם ניתן לבצע הפסקת הריון – חשוב לגשת ולברר כיצד ניתן למנוע סבל וחיים קשים מהילוד.

אם כבר עברת את שלב הפסקת ההיריון חשוב לפנות לכל הגורמים המטפלים במקרים של הולדת תינוק בעל מומים וזאת כדי להבין מי הגורמים המסייעים בהוצאות הכרוכות בטיפול בילד בעל צרכים מיוחדים. בנוסף, חשוב לגשת ולתבוע את הצוות הרפואי ואת הגורם המטפל שהיה אחראי לאבחון ההיריון על מנת שאלה ישלמו את ההוצאות הרפואיות ויפצו על הנזקים. תביעות בתחום זה ניתן לעשות באמצעות פנייה לד"ר דוד פייל.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *