טיפים לשיפור מיומנויות חברתיות לילדים

active-1853657_640

ילד חברותי הוא ילד שיודע איך לנהוג בסיטואציות שונות ומורכבות הוא ידע כיצד לבחון את הדברים ולנהל אותם בצורה נכונה שתעזור גם לו אבל יותר מכל גם לחבר שלצידו, כמובן שכישורים מסוג זה צריך לתרגל וללמוד עם השנים הרי אף אחד לא נולד עם יכולות מופלאות אלו יכול להיות שיש את התכונה הנכונה אבל צריך לפתח אותה ולייצר כישורים חברתיים נכונים גם בהתאם לגיל וגם בהתאם למצב שנוצר. כלים אלו אפשר לרכוש במקומות כמו בית ספר לפסיכותרפיה המציע קורסים שונים להורים ולילדים בתחום החברתי.

עזרה לזולת

אנו שומעים הרבה פעמים את צמד המילים עזרה לזולת אבל מה זה באמת אומר ואיך זה יכול לשפר את המיומנות החברתית של הילדים שלנו? ברגע שילד רואה חבר במצוקה או שהוא זקוק לעזרה וזה לא משנה מה העזרה אותו ילד שעוזר בעצם מתפנה מהזמן שלו "ומקריב" את הזמן לטובת האחר מה שיוצר אצל אותו ילד סוג של ויתור ולפעמים אנו צריכים לעצור רגע כן גם מבוגרים ופשוט לוותר ולעזור למישהו שזקוק לעזרה. כאשר עוזרים לזולת הילד בעצם רוכש מיומנות נוספת של שיתוף פעולה, ובכך יודע כיצד להתנהג במצבים דומים.

הבנת האחר בעזרת רגשות

כדי שילד יפתח את המיומנויות החברתיות שלו חשוב שהוא יהיה קשוב לסביבה ולחברים , להקשיב להם ולהביע רגשות ע"י כך יוכלו החברים להתחבר אליו כי ידעו שהוא ילד שנעים לדבר איתו שהוא מקשיב ומדבר על הרגשות שלו באין מפריע. כולנו לפעמים מרגישים עצובים, מתוסכלים , כועסים ובכדי לא לשקוע לרגשות אלו יותר מדי כדאי לשתף אותם עם האחרים.

יכולת ההתחשבות

אחד הכלים שחשוב ליישם אותם בתחום הכישורים החברתיים זו יכולת ההתחשבות באחר, לדעת כי העולם לא נברא אך ורק לבן אדם אחד יש עוד אנשים בעולם שחיים ורוצים לחיות בשמחה, בכיף ובאושר . כאשר מתחשבים אחד בשני יוצרים תחושה של אהדה ואפילו אהבה שיוצרים אושר פנימי וכאשר מאושרים יותר אז כועסים פחות. פיתוח יכולת ההתחשבות מעידה על תכונה חיובית שגם אם באותו רגע מישהו כועס או מצוברח ואתה מתחשב בו מיד העצב הופך לשמחה וזה מה שאנו רוצים ילדים ואנשים שמחים יותר.

זה רק המעט מן הטיפים שניתן לייצר על מנת לשמר את הכישורים החברתיים, מומלץ להיעזר במומחים בתחום על מנת שיפתחו ברמה גבוהה את היכולות החברתיות והכלים לכך נמצאים כאן.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *