מהי רשלנות רפואית בלידה של קיסרי?

doctor-563428_1280

כאשר מדברים על רשלנות רפואית בלידה, מדברים גם על הנישה של הניתוחים הקיסריים. למרות ובזכות התקדמות הטכנולוגיה הרפואית, מצליחים לא מעט ניתוחים ומאידך, לא פותרים תמיד את כל הבעיות או התרחישים בזמן אמת. שיעור ניתוחי הקיסרי עלו פי שלושה וארבעה ואף יותר ומכאן גם לא פעם מניין הסיבוכים. כאמור, לא נדיר לראות היום נשים אשר מבקשות ללדת בקיסרי. לרוב, יש לא מעט נשים אשר סמוכות ובטוחות כי ניתוח קיסרי בטוח יותר מלידה רגילה ושם למעשה מתגבשת הבעיה.

אז מה באמת נכון?

לא מעט רופאים מעידים על מצב שעלול להיות כרוך בסיבוך גבוה ואפילו בתמותה. מחקר אשר נעשה בסקוטלנד הראה בבירור כי אחרי ניתוח קיסרי, קיימת שכיחות גבוה אף יותר לתמותת עוברים שלעיתים לא מוסברת. אז כיצד באה לידי ביטוי רשלנות רפואית בלידה? לרוב, היא נגרמת בגלל פיענוח לא נכון של בדיקות, אבחון לא נכון ,סיבוכים שמקורם בטיפול לא נכון והרשימה עדיין ארוכה. כמו כן, קשורה הרשלנות גם באי נוכחות של רופא בזמן לידה. אז מה באמת יזוהה כרשלנות? אלו פגיעות יחשבו כרשלנות כתוצאה מלידה זו? יש כמה מקרים בהם עלולה הלידה להיחשב כרשלנות. אחת מהסיבות קשורה גם קשורה לאי ביצוע ניתוח קיסרי בזמן הנדרש ואי נוכחת של רופא בהתאם למרות המצוקה העוברית.

מהי רשלנות בלידה?

רשלנות רפואית בלידה באה לידי ביטוי במצבים בהם הילד ילקה בפיגור שכלי, פגיעה במערכת העצבים, גפיים עליונות ואפילו נזק מוחין בלתי הפיך אשר מקורו אי אספקת חמצן לעובר בזמן. אז איך יודעים שיש לזה קשר לרשלנות? רשלנות רפואית בלידה באה לידי ביטוי בתפקוד לוקה בחסר של התינוק וכאן יהיה עליכם ההורים לפנות ישירות אל עורך דין לעניינים הנ"ל על מנת להקל על הבעיה ולעלות עליה כמה שיותר מהר. למה זה חשוב? בפרט כדי להקטין ולמזער נזקים.

מתי יש עילה לתביעה?

כאשר ניתן להוכיח כי עקב הרשלנות התרחשו כל שאר ההתרחשויות. חשוב לציין כי יש להוכיח כי הנזק לא נגרם בזמן ההיריון אלא בלידה עצמה – כאמור, הליך הטיפול עצמו. יש להוכיח למעשה קשר סיבתי ישיר בין הטיפול הלוקה בחסר לבין הנזק ההשלכתי. את התביעה ניתן להגיש עד הגיעו של הילד לגיל 25 מכאן שאין לעבור או להתמהמה על הגשת תביעה אלא תוך זמן סביר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *