רשלנות רפואית בהריון – מה חשוב לדעת

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית במהלך ההיריון עלולה להוביל לנזקים רבים ליולדת וליילוד, שכן ישנם מקרים שונים שבהם קרתה רשלנות כזאת שהובילו לנכות, מומים, נזקי ווגינאליים ופיזיים לאישה, שיתוק מוחין ואפילו מוות.

אז מהי רשלנות רפואית? מהם המקרים השכיחים? ומהן הזכויות שלך במידה ועברת רשלנות כזאת במהלך הריונך? הכל בהמשך.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות מסוג זה היא רשלנות שקורית במהלך הרון או לידה, והיא כזאת שבה הצוות הרפואי, הרופא או כל גורם מטפל לא טיפל באישה או ביילוד ברמת הזהירות הסבירה והוא עשה זאת תוך כדי התרשלות בטיפול שיכולה לנבוע מסיבות שונות, והסבה נזק ליילוד או לאם.

מקרי רשלנות הינם מגוונים ושונים, אך בתחום ההיריון והלידה ישנם כמה גורמים עיקריים לרשלנות כזאת.

מהם הגורמים השכיחים לרשלנות בהריון ולידה?

רשלנות בלידה ואקום – לידה וואקום נעשית באמצעות מכשיר וואקום אותו מצמידים לראש העובר על מנת לסייע במשיכתו החוצה. לידה כזאת, במידה ואינה נעשית במקצועיות, עלולה לגרום לנזק בגולגולת העובר, התפתחות של דימום ועוד.

לידת מלקחיים – לידה זאת איננה שכיחה והיא מתבצעת על ידי שימוש בכלי עזר מיוחדות בצורת כפות המאפשרת להוציא לאוויר העולם את העובד. בהליך זה יכולים להיות סיבוכים שונים כמו למשל נזקים וגינליים, או נזקים לעובר.

פיטוציןפיצוטין היא תרופה הניתנת ליולדת על מנת להסדיר צירים. התרופה מזרזת לידה או מסדרת את הצירים אצל יולדות. לעיתים בשל מתן התרופה בצורה לא אחראית, עלולים להיגרם נזקים לעובר וזאת במידה ולא נעשה מעקב ראוי אחר העובר והיולדת בעת מתן התרופה ולאחריה.

בדיקות מוניטור – בדיקות אלה הן בדיקות חושב שבאמצעותן מנטרים את מצב היילוד והיולדת כבר משלבי הלידה הראשונים ומשלבי הצירים. תרשים של מוניטור הינו חובה, כאשר ניטור שלא נעשה באופן ראוי עלול להוביל למצוקה אצל העובר וסיבוכים בלידה. בנוסף חשוב לנטר לאורך כל הדרך את לב העובר תוך בדיקת קצב ליבו והשגחה על היולדת ועל העובר.רשלנות רפואית במעקב הריון

אילו נזקים עלולים להיגרם בעת רשלנות רפואית בזמן ההיריון והלידה?

ישנם מגוון נזקים שלצערנו כבר קרו ביניהם:

שיתוק מוחין אצל העור שהתרחש עקב אי מתן חמצן או חילוץ העובר שאינו בזמן כמו גם לידה מכשירנית שהסתבכה.

פיגור גדילה הינו עוד מצב שעלול להיגרם בעת הלידה שבו קצב גדילתו של העובר אינו תואם את מעקב ההיריון, ולכן במקרים כאלה צריך לפעול במהירות ולהחליט מתי מיילדים את התינוק.

גם מומים ביילוד עלולים להיגרם עקב התרשלות או לידה מכשירנית שלא בוצעה נכון. כמו גם בדיקות הפרשות המים המקוניאליים של העובר המופרשים את מי השפיר.

עוד ברשלנות בדיקות תקופתיות שאמורות להתבצע במהלך הלידה ולא התבצעו עקב אי הכוונת היולדת, טיפול רפואי שגוי, איחור ביילוד העובר, ניתוח קיסרי שכשל, מצג עכוז, ומגוון מצבים שמובילים לרשלנות רפואית.

אז מהן הזכויות שלך אם עברת רשלנות רפואית בלידה

קבלת טיפול איכותי – כל יולדת חייבת לקבל טיפול איכותי מצוות רפואי במהלך ההיריון, בזמן הלידה וגם לאחר הלידה.

החזר הוצאות כספיות – אם התברר כי אכן הייתם קרבן של רשלנות רפואית, תוכלו לקבל החזר על כל ההוצאות הרפואיות שהוצאתם על טיפולים ועל ציוד רפואי לאחר הלידה.

תביעה – אחת הפעולות החשובות שיש לבצע לאחר מקרה של רשלנות רפואית בלידה היא התייעצות עם עורך דין המתמחה בתחום. אם יתברר כי ישנה עילה לתביעת רשלנות: הגשת תביעה על מנת לקבל פיצויים על הנזק שנגרם לכם וליילוד.

קבלת כלל המסמכים הרפואיים – אם עברתם רשלנות רפואית, בכל מקרה תוכלו לקבל את כל תיקכם הרפואי המסמכים והתיעוד של מהלך ההיריון והלידה.

זכרו: כיום בשל המועדות שקיימת בנושא רשלנות רפואית ניתן יותר מפעם להגיש תביעות לבית המשפט ולתבוע את הגורם המטפל, על מנת לקבל את הפיצוי ההולם ביותר למצבכם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *