מתיחת פנים – עם או בלי ניתוח?

מתיחת פנים

ניתוח מתיחת פנים יכול להתאים לכל אחת או לכל אחד שמרגיש שעור הפנים שלו מתחיל להיות רפוי ומלא קמטים. המטרה של הניתוח היא למתוח את עור הפנים, ובכך להעניק לפנים מראה צעיר ורענן יותר. ישנן סיבות רבות אשר מביאות את המטופל לניתוח מתיחת פנים, חלק מהמטופלים סובלים מעור דק ורפוי אשר איבד את האלסטיות שלו.

מטופלים אחרים סובלים מדלדול בשומן התת עורי או לחילופין דלדול בעצמות הלסת, תופעות אלו עלולות להקנות לפנים מראה מבוגר יותר. במצב הזה, מטופלים רבים פונים לעזרתו של המנתח הפלסטי על מנת לקבל חוות דעת על מצבם ולהחליט האם לבצע מתיחת פנים עם או בלי ניתוח. ההחלטה על כך תלויה במספר גורמים, עליהם יפורט בהמשך.

מתיחת פנים אצל מנתח פלסטי

כאמור, מנתחים פלסטיים רבים מבצעים מתיחות פנים עם או ללא ניתוח, בהתאם למצב ולצרכים של המטופל. כאשר מדובר על ניתוח מתיחת פנים, מדובר למעשה על שתי אופציות אפשריות. אופציה אחת, היא מתיחת פנים מלאה הכוללת דילול של עור עודף, מתיחת העור ליצירת מראה צעיר יותר והזרקה של שומן לאזורים בפנים שזקוקים למילוי.

האופציה השנייה היא מתיחת פנים חלקית, אשר כוללת רק אזור מסוים בפנים שדורש שדרוג. במקרים כאלו מנתחים רק א האזור המדובר, מורידים את העור העודף ומותחים את העור שנשאר. התהליך אורך בין שעתיים לחמש שעות, תלוי במצב של המטופל ובהיקף הטיפול שסוכם מראש.

מהם הסיכונים של ניתוחים לצורך מתיחת פנים?

כמו בכל ניתוח אחר, גם ניתוח לצורך מתיחת פנים טומן בתוכו סיכונים שונים. הניתוח עלול למשל לגרום לפגיעה עצבית בשפה התחתונה או בשריר הגבה, תופעות אלו חולפות בדרך כלל מעצמן תוך מספר חודשים. בעלי עור כהה עלולים לסבול מצלקות עבות, ומי שרגיל לעשן עלול לסכן את עצמו בנמק בעור – תופעות אלו ניתנות כמובן לתיקון. כמו כן, יתכן דימום תת עורי אשר יתנקז מעצמו, ובמקרים נדירים יתכנו זיהומים.

מתיחת פנים ללא ניתוח

מי שלא מעוניין להסתכן בתופעות הלוואי השונות של הניתוח, יכול להסתפק במתיחת פנים ללא ניתוח. היום קיימות מספר שיטות חדישות אשר מבטיחות להצעיר את מראה הפנים, ללא צורך בסכין המנתחים.

אחת השיטות הנפוצות ביותר היא שיטת הבוטוקס. בשיטה זו מזריקים את הבוטוקס לשרירי הפנים הבעייתיים, דבר שגורם לשריר להיות רפוי ובכך הקמטים נעלמים או לפחות מטשטשים. אופציה נוספת היא הזרקה של חוטים מיוחדים לאזור הסנטר או הצוואר, החוטים מאפשרים למתוח את העור ולהעניק מראה רענן יותר.

לסיכום, מתיחת פנים אצל מנתח פלסטי לא חייבת להתבצע אך ורק באמצעות סכין מנתחים. ניתן היום ליהנות ממגוון רחב של שיטות חדשניות ומשוכללות, אשר יכולות להחזיר את הפנים למראה מתוח ורענן יותר. בכל מקרה, עם או בלי ניתוח, ניתן להישאר עם פנים חלקות וצעירות גם בגיל מבוגר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *