כל מה שצריך לדעת על אקנה ועל הטיפול הנדרש

טיפול באקנה

פעמים רבות בחיי היום יום אנו חוזרים אחורה בזמן ומחשבותינו נודדות לימי הנעורים.

אנחנו נזכרים בימים שאפשר לקום בבוקר ולהחליט החלטות רגעיות ולעשות אותם, ימים של חוויות והנאות מהסוג שלא קיים בחיים שלנו כיום.

אנחנו נזכרים בימים פשוטים הרבה יותר, בלי משכנתא, ביטוחים ועבודה על הראש ובלי יותר מדי עומס באופן כללי.

כשאנחנו נזכרים, אנחנו חוזרים בזמן אחורה, אך למח שלנו יש נטייה חזקה לזכור את הדברים הטובים כחוויה העיקרית ואת החוויות הרעות כנספחות.

גם אם חווינו חוויה שהייתה רעה ברובה, כשנזכר בה זמן רב אחר כך נזכור את הדברים הטובים שבה כדבר עיקרי, למרות שזה לא מה שקרה בפועל.

לכן כשאנו נזכרים בגיל ההתבגרות אנחנו חושבים בעיקר על הדברים הטובים ומרגישים כאילו הם היו החוויה העיקרית, אך ברוב המקרים ההפך הוא הנכון.

רוב המתבגרים חווים במהלך גיל ההתבגרות שינויים במראה, אחד השינויים שצצים באופן פתאומי ולעיתים נעלמים רק לאחר זמן רב, הם פצעי האקנה.

פצעי האקנה או בשמם הפחות מקצועי " פצעי בגרות" הם סיוטו של כל מתבגר, כמעט שמונים אחוז מבני הנוער סובלים מפצעים אלו.

ממה נגרמים פצעי האקנה?

לכל זקיק שערה בגוף מוצמדת בלוטה קטנה שמייצרת חלב, החלב נקרא סבום.

הבלוטה מייצרת את החלב באופן טבעי כדי לשמן את השיער ואת הגוף וכדי למנוע איבוד של נוזלים, ישנם מקרים מסוימים בהם החלב מיוצר בכמות גדולה מדי ואז נוצר פקק שסותם את ניקוז הבלוטה.

הפקק הקטן שנוצר כתוצאה מהסתימה מכיל בתוכו חיידקים, חלב כלוא ותאים מתים, אנחנו קוראים לפקק כשהוא עוד קטן 'שחורים', בלוטת החלב ממשיכה בעבודתה ולא מפסיקה את ייצור החלב ולכן הפקק הקטן גדל עד למצב שהוא נהיה לתהליך דלקתי, מצב כזה נקרא אקנה.

אם הפקק הגיע למצב של אקנה, הדבר אומר שהגוף צריך עזרה מגורם חיצוני ושהוא לא יכול לטפל במקום באופן עצמאי.

מתי נפוצה במיוחד האקנה ולמה?

האקנה נפוצה במיוחד בגיל ההתבגרות, בגלל התגברות הפעילות של ההורמונים בגוף, ישנם הורמונים שמרחיבים את בלוטות החלב וגורמים לייצור מהיר יותר ועודף.

איך אפשר לטפל בפצעי האקנה?

ישנם טיפולים קוסמטיים רבים שבהם משתמשים בתכשירים שונים שגורמים לפצעי האקנה להתמעט ולעיתים אף להיעלם.

חשוב לדעת שכאשר מדובר בפצעי אקנה ובטיפול בהם יש צורך במעקב של רופא שיודע את המתכון להצלחת הטיפול, מכיוון שכל מתבגר או מתבגרת מקבלים באופן שונה את הפצעים ואת הטיפולים השונים בהם.

בנוסף מומלץ לדעת שישנם טיפולים שאינם מתאימים לכל אחד ולכן בנושא של טיפולים בפצעי האקנה חשוב לא להשוות עם מטופלים אחרים, כי הגוף שלהם ושלכם שונה וכך גם יכולת התגובה שלכם לטיפולים.

ישנם מקרים בהם יש צורך בטיפול תרופתי ולא רק בטיפול קוסמטי ואז יש להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם שיפנה אתכם לתרופה המתאימה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *