רשלנות רפואית בלידה

hands-2568594__340[1]

לידה היא מאורע משמח שמסמל הבאת חיים חדשים לעולם. לרוב, הלידות מתנהלות היטב וללא בעיות מיוחדות אבל יש מקרים מצערים בהם הלידות מסתיימות עם נזקים ליולדת או לתינוק. רשלנות רפואית ככלל, מוגדרת כסטייה מסטנדרט התנהגות סביר של רופא או מטפלת רפואית שגרמה לנזק למטופל, ובמקרה ספציפי זה מדובר על יולדת, על העובר או התינוק שנולד. הרשלנות יכולה להיווצר לפני, בעת או לאחר תהליך הלידה.

החלטה על הגשת תביעה

במקרים קשים וחמורים מדובר על נכות ועל מוות.  מקרים נוספים שעלולים להיחשב כרשלנות הם: אי יכולת ללדת בעתיד בגלל נזקים לתעלת הלידה ומסיבות אחרות, בעיות ופגיעה ברחם עקב לידה, סיבוכים עקב עיכוב במתן חומרים מזרזי לידה, נזק מוחי לתינוק ועוד. ברגע שהנפגע מעריך שנזקים הם בגלל התרשלות של מי מהצוות הרפואי הוא יכול לפתוח בהליכים של תביעה לפיצוי כספי. הפיצוי הוא על הנזק עצמו, וכן, בפיצוי לצרכי שיקום באירועים בו נגרמו נכויות קשות. מומלץ לשכור עורך דין המתמחה בתחום כבר בראשית הדרך.

הגשת תביעה

חשוב לציין, כי חובת ההוכחה לרשלנות כזאת היא על התובעת, ולא תמיד מה שנראה לו כרשלנות אכן יוגדר כך על ידי רופאים מומחים. משום כך, כדאי להקשיב לעורך דין אשר גורס כי אין מקום לתביעה וכי סיכויי זכייתה קלושים. במידה והסיכוי אכן סביר הוא יפעל בכל דרך לקבלת פיצוי. בתחילה על ידי פנייה למוסד הרפואי ובמידה והוא לא נענה בחיוב הוא יגיש תביעה לבית משפט כדי לקבל סעד ממנו. התביעה המוגשת לבית משפט שלום תהיה עד לסכום פיצוי של 2.5 מיליון שח, ובית משפט מחוזי דן בתביעות בסכומים גבוהים יותר.

ניהול תיק

ניהול תיק רשלנות רפואית בלידה הינו מורכב מאוד ועורך דין מקצועי צריך לגייס את כל הידע והניסיון שלו כדי להצליח במשימה. שופט מתרשם מאוד ממסמכים רפואיים ומסתמך עליהם. יש צורך הבאת תיעוד משעת התרחשות הלידה, בחוות דעת של רופאים מומחים בתחום, בהעלאת עדים לדוכן, בעימותים מול עורכי דין מנוסים של הצד שכנגד ועוד. הכול כדי לשכנע את השופט בצדקת התביעה. קבלת סכומי פיצויים יסייעו מאוד לכל תובעת להמשך חייה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *