התחדשות עירונית מסלול המיסוי

התחדשות עירונית

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשמוע יותר ויותר על פרויקטים של התחדשות עירונית. ערים רבות בוחרים במסלול זה, במטרה לחדש את פני הישוב ולהעניק לתושבים שלהם רמת חיים טובה יותר. תהליך זה נועד להעניק לדיירים במבנים ישנים, מבנים שנבנו לפני שנים רבות, עוד לפני שהיה תכנון עירוני חכם ויעיל, לעבור ולהתגורר במבנים מחודשים על בסיס אותם מבנים ישנים, תוך העלאת ערך הנכס באמצעות בנייה איכותית יותר מצד אחד, ותוך כדי הגדלת גודל המבנה עצמו והנכסים בו.

על מנת לעודד התחדשות עירונית, הרי שאנחנו יכולים לראות מגוון רחב של פטורים והקלות במס, אלה נועדו מן הסתם לעודד מצד אחד יזמים וקבלנים לפעול בנושא ולא להירתע על פי שמדובר בתהליך ארוך ולא פשוט, ומצד שני, המסלול עונה גם על צרכים של בעלי הנכסים, על מנת לעודד אותם להסכים לכך.

אנחלנו צריכים לזכור, הרעיון של התחדשות עירונית אומר בין היתר, שעל הדייר לפנות את המבנה שלנו במסגרת פינוי בינוי ולעבור להתגורר במשך תקופת זמן מסוימת במקום אחר, עד אשר ייבנה המבנה החלופי. אומנם הוא יכול ליהנות מנכס יותר משמעותי, אך עדיין מדובר על תקופת זמן לא קצרה ועל הוצאות כספיות לא קטנות שנובעות מן המעבר, לכן אותו מסלול שמקל ברמה ניכרת על המיסוי יכול לעזור לו.

בין היתר מדובר על פטורים בכל מה שקשור לתשלום מס רכישה, מס שבח, מס ערך מוסף וכן מס על שירותי בנייה. כמובן שכל ההקלות והפטורים הם אך ורק על מסלול של התחדשות עירונית ובהתאם לכללים ולחוקים בנושא ולא בהקשרים אחרים, שם ייתכן שנמצא פטורים אחרים, או שלא.

נקודה נוספת שאנחנו צריכים לקחת בחשבון היא בהקשר זה, מוטב לברר את כל הנושא לפני שמתחילים בתהליך ומוטב כמובן לבדוק עד כמה זה משפיע על עלויות העסקה הכוללות, על מנת שלא נמצא את עצמנו נכנסים אל תוך עסקה שהעלויות הכוללות גבוהות הרבה מעבר למה שציפינו, אף על פי כל הפטורים וההקלות שאנחנו יכולים לקבל במסגרת תוכנית זו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *