אריחי בטון מצוירים – כך תוסיפו צבע וחמימות לריצוף הבית

אריחי בטון מצוירים

עוברים לדירה חדשה או נמצאים בעיצומו של תהליך שיפוץ? ברכותינו. לפניכם עומדות אפשרויות עיצוביות רבות ומלאכה רבה, לכן שבו חזק וצאו עמנו למסע מדליק ושיקי במיוחד.

אריחי בטון בראי ההיסטוריה

הדעות על מקום היוולדותן המדויק של אריחי הבטון המצוירים שנויות במחלוקת. אחדים טוענים שמולדתם היא באיטליה ואילו אחרים טוענים שהופעתם הראשונה התרחשה בצרפת. כך או כך, אמצע המאה ה-18 באירופה היוותה תהפוכה דקורטיבית בתהליך ייצור חיפויי הרצפה. באמצעות תערובת מלט לבן, אבקת שיש טחון ופיגמנטים צבעוניים החלו לייצר אריחי בטון מעוטרים. אלו בהדרגה נהפכו לחיפוי הרצפה יוקרתי ומועדף והתפשטו מרחבי אירופה לכל רחבי העולם. גם במולדתנו הכחולה-לבנה ניתן לחזות בתיעוד היסטורי ואדריכלי מרתק של אריחים מעוטרים הנמצאים במבנים שונים בעיקר משנות קום המדינה. מראה הווינטג' הצבעוני החל לחזור בשנים האחרונות יחד עם תחייתן של תופעות אופנתיות נוספות, שהיינו בטוחים שחלפו מן העולם, דוגמת מראה שיער הפנים השופע 'ההיפסטרי', ג'ינס גזרה גבוהה ששלח לעולמו, תודה לאל, את מחליפו ג'ינס הגזרה הנמוכה ועוד.

אריחי בטון מצוירים

היסטוריה שקמה לתחייה

אריחי הבטון המעוטרים עברו אדפטציה מדליקה ומודרנית בתהליך תקומתם. מלבד דגמים קלאסיים ועשירים בצבעים ובצורות, כיום נמצא גם דוגמאות מעודנות ומינימליסטיות יותר שישתלבו נהדר בקו עיצובי הרמוני בבית. לצד דגמים פרחוניים, השואבים השראה מסגנון האר-נובו, נמצא גם דוגמאות מינימליסטיות של קווים, מרובעים ועיגולים במראה מודרני מובהק.

את אריחי הבטון ניתן לשלב בהצלחה בכל חלל בבית, תוך התאמת הסגנון למראה העיצובי הכללי. אריחי הבטון תורמים לתחושת חלל עמוקה ורחבה יותר, וכן הופכים את הרצפה הקרה והמנוכרת לחמימה, אינטימית, מעוצבת ונעימה יותר. את האריחים המעוטרים ניתן לשלב כחיפוי רצפה מלא או כאריחים דקורטיביים המשתלבים בחיפוי הרצפה ויוצרים מראה מעודן יותר.

שומרים על האריחים

מסורת ייצור אריחי הבטון המעוטרים השתמרה ומרבית היצרנים משתמשים בה גם כיום. בשל שכבת הצבע העבה המעורבת בחול ובמלט, נדרש להמתין כחודשיים עד שהאריכים מתקשים ומתייבשים כליל. בתום חודשיים, מומלץ לאטום את האריחים בחומר איטום כדי למנוע את הכתמתם ורטיבות האריחים. כשנרצה לנקות את האריחים, נבצע זאת באמצעות חומרי ניקוי רגילים ולא בחומרים חריפים שעשויים לפגום באיכות הריצוף.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *