כיצד לחזק את הקשר עם בן הזוג?

זוגיות

מערכת היחסים בין בני זוג היא בין מערכות היחסים המשמעותיות ביותר בחייו של כל אדם, מאחר ומדובר בקשר שעתיד לבנות את התא המשפחתי שלכן, כמו גם הקשר שילווה אתכן ברוב חייכן. לפיכך, חשוב לשמר את מערכת היחסים ולחזק את הקשר ככל הניתן, כך תוכלו להבטיח זוגיות משגשגת, אוהבת, ועשירה באמון והדדיות. כיצד תעשו זאת? ריכזנו בעבורכן את כל המידע הנחוץ.


חיזוק הקשר בראי היהדות

אחד האלמנטים שמאפיינים את מערכת היחסים הזוגית היא האינטימיות בין בני הזוג. ליהדות יש מנהג נהדר המהווה אמצעי תיווך להעצמת הזוגיות, מקווה שמו. משמעות המילה מקווה טמונה בביטוי "וייקוו המים", כלומר איסוף מים שנעשה באמצעים טבעיים בלבד, והרי זה לא מפליא שלמנהג זה חשיבות עליונה ומשמעותית כל כך ביהדות.

מדובר במנהג שמאפשר הן לגברים והן לנשים להיטהר מבחינה רוחנית, כשהפעולה המוכרת לנו ביותר היא הטבילה שנעשית לפני החתונה, זאת על מנת להיטהר לקראת הנישואים. למעשה, בעת קבלת הווסת החודשית, בני הזוג אינם באים במגע או מקיימים יחסים אינטימיים עד שיחלפו שבעה ימים. האישה הדתייה נוהגת לטבול במקווה בטרם תחדש את המגע האינטימי עם בעלה, מה שלפי האמונה – מחזק את הקשר בין בני הזוג. בין אתן דתיות ובין אם לא, מדובר במנהג יהודי נהדר, אותו תוכלו ליישם ולו בשל האמונה לפיה תוכלו לחזק את הקשר עם בן הזוג שלכן.


קצת רומנטיקה לא תזיק

מחוות רומנטיות הן לא נחלתם של זוגות בתחילת דרכם, אם כי נהוג לחשוב כך. לתחזק זוגיות זו משימה יום יומית, זו עבודה שיש להקדיש לה מחשבה, זמן ותשומת לב ולהעניק לבני הזוג את היחס האידיאלי. נסו לשלב במהלך השגרה היום יומית מחוות רומנטיות קטנות ומיוחדות, הן לא חייבות להיות גדולות או כרוכות בהפקה מסוימת, אלא יכולות ללוות את בני הזוג במהלך היום. למשל: תוכלו להניח לצד הקפה פתק קטן עם כמה מילים מהלב, להדליק נרות במהלך ארוחת הערב ולצאת אחת לשבוע למסעדה או לבילוי מהנה, כך תוכלו לשמור על הגחלת ולחזק את הקשר ביניכם.


לקבל, להכיל, להבין

מערכות יחסים זוגיות יודעות עליות וירידות, והסוד הוא להישאר יחד בטוב וברע, וגם כשקשה. איך עושים את זה? תחילה, קבלו את בני הזוג שלכן כמו שהם, נסו להכיל אותם כמה שיותר, להקשיב לנפש שלהם ולהבין אילו דברים מפריעים להם במערכת היחסים. לצד כל אלה, חשוב לגלות הבנה ולאפשר לבני הזוג לומר את אשר ליבם. תנו להם להיפתח, ורק לאחר מכן תוכלו לומר את הדברים שבלבכן.

אגב, מומלץ לערוך שיחות אחת לשבוע, לספר על רגשות, תחושות ופחדים ולשתף את בני הזוג במה שעובר עליכן כמו גם לשמוע את הצד השני. תקשורת טובה היא ללא ספק מפתח להצלחה בזוגיות.

מערכות יחסים הן לא דבר פשוט. חשוב להשקיע מחשבה וזמן על מנת לטפח את הקשר, להעצים אותו ולהוביל את מערכת היחסים לזוגיות מעשירה ומחזקת. יש לא מעט דרכים לחזק את הקשר עם בני הזוג, כשחשוב לבחור בדרכים המתאימות ביותר לזוגיות שלכן, אלה שיתאימו לאורח החיים השגרתי ויעשירו אותו. אל תאפשרו לעצמכן לצלול לתוך השגרה, לכו להיטהר במקווה, מלאו את חייכן במחוות רומנטיות מרגשות ואל תפסיקו לייצר דו שיח – כך תוכלו לצלוח את מערכת היחסים ולהוביל את הקשר למקום טוב ומעצים. בהצלחה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *