האם חדר כושר לנשים בלבד הוא האידיאלי עבורכן?

חדר כושר לנשים

בתקופה שבה אפילו חדרי השירותים הציבוריים הופכים לאט לאט לשירותי יוניסקס, הרעיון של חדר כושר שפונה לנשים בלבד נראה ממש כמו חזרה לאחור, שריד מעידן החותלות והאימונים האירוביים של ג’יין פונדה. אבל התומכים ברעיון זה אומרים שיש יתרונות רבים בלהזיע בחלל אימון שפונה למין אחד בלבד. בתור התחלה, חללים אלו נוטים לרוב להציע את הציוד הנכון ואת הפעילויות שנשים מעדיפות. דו”ח חדש של ארגון הבריאות העולמי מצא, כי למרות שהמנויים בחדרי הכושר מחולקים כמעט באופן שווה בין המינים, כל אחד מהם נמשך לכיוון של דברים שונים: לנשים יש סיכוי גבוה יותר ללכת לשיעורים קבוצתיים, פילאטיס, מתיחות ויוגה; והגברים נוטים יותר להתאמן עם המכשירים, להתמודד עם משקולות חופשיות, ולשחק במגוון סוגי ספורט.  

מהם היתרונות הנוספים?

  • נטוורקינג – אימון בחדר כושר לנשים בלבד הוא ההזדמנות לנטוורקינג ולהיכרות עם נשים מתחומים ומרקעים שונים, באותו אופן שבו גברים תמיד קשרו קשרים על מגרש הגולף או הכדורסל. אירועים וחוגים מיוחדים בחדר הכושר, בזמן או אחרי השיעורים, נותנים לחברות הזדמנות להתחבר ברמה מקצועית או אישית, ויוצרים תחושה של קהילה.
  • אווירה מכילה ולא מאיימתחדר כושר לנשים בלבד מאפשר אימון שאינו מאיים עבור נשים רבות, שפשוט לא מרגישות נוח להתאמן כשיש מסביבן גברים – מה שעלול למנוע מהן להגיע למטרות הכושר שלהן.
  • אינטימיות ופרטיות – מכוני כושר לנשים לרוב פחות רועשים ויותר נעימים מאשר רוב מכוני הכושר המשותפים, בהם מרוב מכונות ומשטחי אימון, אפשר ללכת לאיבוד ולא להבין בכלל מאיפה להתחיל. חדר כושר לנשים הוא בדרך כלל קטן יותר, אינטימי יותר ומציע אימון אישי, מה שעוזר להשיג את מטרות הכושר במרחב אישי, לא שיפוטי.  
  • פעילויות קבוצתיות – בהרבה חדרי כושר לנשים ניתן למצוא גם אימונים קבוצתיים כמו אימון פונקציונלי, קרוספיט, יוגה, פילאטיס, שיעורי שחייה ועוד. אימון קבוצתי עם נשים התומכות אחת בשנייה בכל תרגיל ותרגיל, ומעודדות אחת את השנייה להמשיך גם כשקשה, תורם המון למוטיבציה ועוזר להגיע לקצה שיא היכולת האישית, ומכאן – לתוצאות טובות יותר.
  • גישה הוליסטית – יתרון נוסף של מכון כושר לנשים בלבד הוא הגישה ההוליסטית הכללית שלו כלפי כושר. מכונים אלו מבינים כי להיות אישה בריאה ובכושר זה לא רק עניין של אימונים, אלא גם של תזונה ותמיכה פסיכולוגית, והם מספקים תוכניות אימונים המכילות גם את האלמנטים האלו בתוכן.

אז מתי מתחילות?

כל יום חדש הוא הזדמנות חדשה לשפר את עצמכן, ואין זמן כמו ההווה. הצטרפות למכון כושר לנשים בלבד היא הצעד הראשון לקראת השגת מטרות הכושר שלכן. ומכיוון שזוהי סביבה תומכת, מכילה ומעודדת כדי להיכנס לכושר ולהישאר בכושר, אין שום סיבה שלא תנסו את את זה עוד היום,  וכך תוכלו להחליט לבד – האם אכן מדובר באימון האידיאלי עבורכן?

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

השארת תגובה