כיצד החלבון מסייע לבנות שרירים

אבקת חלבון

החלבון הוא ‎ אחד מאבני היסוד של השריר. כאשר האדם אינו צורך די חלבון, השריר שלו ייחלש. מובן שיש הבדל בין ילדים לבין מבוגרים אשר אצלם השלד נמצא עדיין בבניה. כמו כן ישנו הבדל ברור בין ספורטאים לבין אנשים מן השורה כאשר הספורטאים אף הם בונים ומחזקים כל העת את השריר. שתי הקבוצות הללו זקוקים לתמריצים שיסייעו להם לבנות את השריר.

הספורטאי, במהלך האימון הורס את סיבי השריר. הדרך לשקם את השרירי ולחזק אותו שוב, זה באמצעות צריכת חלבון.


איך צורכים חלבון? פשוט מאוד, אוכלים!

מה אוכלים? הטוב ביותר עבור השריר זהו החלבון. הוא מתפרק ובונה מחדש את השריר. מומלץ לשלב בארוחה הזו גם פחמימה וכך הגוף יקבל את מה שהוא באמת צריך לצורך בניית השריר.

חשוב לדעת. אין לצרוך חלבונים מעבר לכמות הדרושה לגוף. הצריכה העודפת של החלבון עלולה להיות לרועץ ולהעיק על הגוף. הכליות יצטרכו לעבוד קשה על מנת לפרק את החלבון ובמקרים אשר בהם החלבון העודף שאינו נחוץ לבניית מסת השריר, עשוי להצטבר בסופו של דבר לשומנים.

בניית השריר הוא באופן כללי תהליך דינאמי. הוא מתרחש בין חומצות אמינו חופשיות לבין בנייה של החלבון. מדובר למעשה בתהליך שהוא דו כיווני. חומצות האמינו מתחברות לחלבון וגם החלבון מתפרק לחומצות האמינו. התהליך הזה מכונה גם בשם ‘שחלוף’.

תזונה נכונה שומרת על האיזון ומסייעת לתהליך ה ‘שחלוף’.


אבקת חלבון – להשלמת החסרים

רבים לא באמת מצליחים להגיע לרמה הרצויה של צריכת החלבון הדרושה להם מתוך התזונה הטבעית והרגילה. הם זקוקים לשם כך לתוספת. אבקת החלבון למעשה משלימה את כל החסרים הללו כאשר היא מעניקה לגוף כמות מרוכזת של חלבון איכותי.


מתי צורכים את החלבון?

כאשר הספורטאי או המתאמן רוצים להשלים את התזונה החסרה באמצעות אבקת חלבון, חשוב שיהיו מודעים לזמנים המתאימים לשם כך.

למעשה חלון הזמן הרצוי הוא סביב האימון. לפני האימון, במהלכו או מיד אחר כך. אך בכל מקרה חשוב לפזר את צריכת החלבון היומיומית על פני כל היום.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

השארת תגובה