טעויות נפוצות בטיפול בהרטבת לילה – ד"ר קובי שגיא וד"ר טל שגיא מסבירים

טיפול בהרטבת לילה

כל מי שסובל מהרטבת לילה או שאחד מילדיו סובל מהתופעה, מוכן לנסות את כל הפתרונות ואת כל עצות הסבתא ובלבד להיגמל מהתופעה המבישה. הרטבת לילה היא בהחלט דבר מביך מאוד וכל מי שסובל מכך, חי בבושה ומבוכה מתמדת. שלא לדבר על הקושי שלו להתארח ללינה אצל חברים, חוסר אפשרות לצאת לטיולים הכוללים לינת שטח ועוד.

כאן חשוב להתריע ולהזהיר כי שיטות רבות וטיפים שונים מקורם בטעות. הטעויות הללו אינן תורמות כלל לפתרון הבעיה. לעיתים קורה בדיוק ההיפך. כל הניסיונות הללו מובילים להחרפת הבעיה.

האתר של ד"ר קובי וטל שגיא – מקור לטיפול יעיל בהרטבת לילה

להלן טעיות נפוצות בטיפול בהרטבת לילה. על מנת שתלמדו ממה כדאי וחשוב להיזהר.

טעות מספר 1 – מגבילים את השתייה

ההורים המסורים נוטים לחשוב כי אם הילד לא ישתה בלילה, הוא לא ירטיב כי פשוט לא יהיה לו מה להרטיב… מדובר בטעות חמורה. אם ההורים 'ייבשו' את הילד, הם לא יחנכו אותו שלא להרטיב. ילד יבש, אמנם אינו מרטיב אך ברגע שכן יהיו לו נוזלים בגוף, לא תהיה לו שליטה טובה יותר ואפשרות להתאפק.

טעות מספר 2 – תרופות

הורים רבים בוחרים בדרך הקלה והמהירה והם מהרים לרכוש לילד תרופות שונות הפועלות באופן פיזיולוגי על עצירת השתן, כך שהילד פשוט לא ירטיב בלילה (קראו מה אומר על זה ד"ר קובי שגיא). ברור שלא מדובר כאן בפתרון של ממש וכי ילד שעוצרים לו את המנגנון הוא לא ילד שלומד שלא להרטיב. (בכל זאת חשוב לציין כי הרופאים הרושמים את התרופות הללו וגם מצדדים בנטילתם, עושים זאת מתוך טענה כי הילד ככל הנראה ייגמל עם הזמן כפי שקורה לרוב רובם של הילדים. אז למה לתת לו לסבול אם אפשר בינתיים לסייע לו ולחסוך לו את המבוכה ואת הפגיעה בדימוי העצמי והביטחון העצמי. לא ניכנס לדיון האם זה נכון וכדאי לנהוג כך. אך בכל זאת חשוב לנו לציין את העובדה על מנת לשמור על ההגינות)

טעות מספר 3 – לנזוף בילד

ד"ר קובי שגיא לצידו של ד"ר טל שגיא טוענים כי הרטבת לילה נובעת בגלל דפוסי שינה עמוקים. נזיפות רק יחריפו את התגובה של הילד ויערערו את הביטחון העצמי שלו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *