פסיכומטרי מותאם

פסיכומטרי מותאם

המודעות לצרכים מיוחדים וללקויות למידה גם הנגישה את הפסיכומטרי לאנשים אלה

מבחנים גורליים כמו מבחנים פסיכומטריים גורמים לרבים חרדת בחינות רצינית ולכן הם עוברים הכנה לכך, אבל יש כאלה שבשבילם מבחנים כאלה הם בעיה הרבה יותר גדולה בגלל לקויות למידה וצרכים מיוחדים. בעבר לא היו התאמות כאלה ולכן נמנע מרבים מהם לעבור פסיכומטרי מותאם להם, והתוצאות היו בהתאם.

היום המודעות לכל הצרכים המיוחדים ולכך שיש לקויות למידה שמונעות באמת להתמקד בשאלונים ולענות עליהם כראוי גורמת לכך שמנסים ללכת לקראתם. היום ברור מאליו כמעט שיעזרו לתלמידים לעמוד בבחינה, אלא שצריך להביא אישורים מיוחדים ורשמיים על האבחנה הנכונה והמדויקת כדי לזכות התאמות כאלה.

למה עוזרים להתאים פסיכומטרי?

עוד ועוד סטודנטים מנסים להגשים חלומות על לימודים גבוהים ולכן חשוב לעזור למי שצריך זאת כדי להגיע לכך. הציון שהם מקבלים ללא הקלות משקף לא את הידע האמיתי שלהם ולכן פוגע בממוצע ובהישגים שלהם, ולכן רצוי לתת להם תנאים שיוכלו להתבטא בהם כמו שצריך כדי לשקף את הידע והיכולות האמיתיים שלהם. כך גם יוכלו ללמוד מקצועות נדרשים ומבוקשים ולא להסתפק במקצועות ובתחומים שאינם מתאימים להם רק בגלל ציונים נמוכים.

מתן הקלות בבחינות

המרכז הארצי לבחינות והערכה שאחראי לבחינות הפסיכומטרי הוא גם זה שעושה פסיכומטרי מותאם באמצעות יחידה לבחינות מותאמות לבעלי מוגבלויות שונות ולקויות למידה. ההקלות אינן אמורות להתפשר על הידע והיכולת אלא ללכת לקראת מי שמתקשה לבטא אותה. כך, לא יקבלו הקלות מי שסובל מחרדת בחינות ומי שלא למד מספיק לבחינות. יש גם לקויות כמו דיסגרפיה ואחרות שאינן אמורות להפריע להיבחן ולכן לא יילקחו בחשבון ההקלות. שגיאות כתיב אינן קורות במבחן אמריקאי.

האם קל לקבל הקלות?

לא. חד משמעית קשה לקבל הקלות דווקא בגלל ריבוי הלקויות המוכרות היום וההכרח להיבדק ולקבל אישור לאבחון רשמי. כך שלא כדאי להסתמך בוודאות על הקלות אלא ללמוד במידת האפשר. פסיכומטרי מותאם כולל בדרך כלל מתן תוספת זמן למי שצריך, או הקראת שאלות בקול רם, הפסקות בין הפרקים, מחשבון כיס, האזנה לבחינה כאשר היא באנגלית, הגדלת הפונט או התאמה למגבלות פיזיות מסוימות.

אצלנו במכללת זינוק תוכלו ליהנות מקורס והכוונה לפי פסיכומטרי מתואם ואנו אף נסייע לכם לקבל הקלות כמו למעלה מ80% מהתלמידים שלנו שכבר קיבלו הקלות במבחן הפסיכומטרי. צרו קשר באתר או בטלפון לפרטים נוספים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *