כיצד נשים מצליחות כיום בתפקידי מפתח במשק הישראלי

נשים מצליחות

על מנת להסביר מדוע וכיצד נשים מצליחות כיום בתפקידי מפתח במשק הישראלי, צריך לשאול שאלה אחרת, מדוע עד השנים האחרונות זה קרה פחות, או יותר נכון, מדוע בעבר לא ייחסנו לכך את החשיבות הנדרשת בשביל לעודד נשים לצאת, לעבוד ולהצליח.

במשך שנים רבות, עולם העסקים הישראלי, ובפרט התפקידים הבכירים במשק הישראלי, היו כמין מועדון סגור של גברים, אלה החליפו את אלה, והנשים נשארו בחוץ. ההנחה היתה שזה עולם גברי שלא יכול להתאים לנשים, עבורן נתפרו תפקידים פחות חשובים, פחות משמעותיים, בוודאי תפקידים עם הרבה פחות השפעה.

במהלך השנים זה השתנה, בזכות הרבה מאוד סיבות שחברו יחד, בין אם במקביל ובין אם בשלבים שונים. אנחנו יכולים לראות את זה לא רק בעולם העסקים ובמשק בכלל, אלא גם במקומות אחרים, בפוליטיקה, תקשורת, משפט ועוד. עולמות תוכן רבים התמלאו בנשים חזקות, חכמות, נשים שידעו לעשות את העבודה, לא פחות טוב מהגברים ובמקרים רבים, אפילו יותר טוב. אותן נשים נחשבו ונחשבות עד היום לפורצות דרך ואין ספק שיש להן השפעה רבה גם על נשים בעולם העסקים.

לפני שנסביר כיצד נשים מצליחות היום בעולם העסקי הישראלי, צריך להבין תחילה כיצד הן הגיעו אליו. התשובה היא פשוטה, שינוי פרדיגמה, בין אם זה ברמת הכלל והפרט. היום נשים רוצות לעשות קריירה, רוצות ללמוד, להצליח, והתפיסה הרחבה של רוב הציבור, שכך זה צריך להיות, זה דבר טבעי ואסור למנוע אותו. לא רק בגלל שזה לטובתן אלא זה לטובת כלל הציבור, כלל החברה.

כיצד נשים מצליחות בעולם העסקים הישראלי

מן הסתם, מרבית הנשים שמצליחות להגיע אל תפקידי מפתח במשק הישראלי עושות את זה תוך כדי עבודה קשה מאוד, תוך כדי קידום מלמטה עד למעלה, הן לומדות את התחום, הן מתקדמות שלב שלב, עד שהן מגיעות אל הנקודה שמאפשרת להן לדלג אל התפקיד החשוב ביותר.

כמובן שאותן נשים, נעזרות בגורמים שונים, בין אם זו משפחה תומכת ובין אלה חברים וחברות, צוותי עבודה וכלים אחרים. הרבה פעמים, אנשים שעובדים תחת נשים בתפקידי מפתח יודעים לספר לא רק על הכישורים שלהן, אלא גם על היכולת שלהן לעבוד בצוותא, היכולת שלהן לנהל אנשים אחרים, לפקח ולבקר תהליכים, ללמוד ולהגיע לתוצאות ברמה הכי גבוהה שיש.

נשים מצליחות הרבה פעמים להגיע אל תפקידי מפתח, לא רק בגלל שהן מתנהלות כמו גברים אלא להיפך, בגלל שהן מתנהגות כפי שהן ומציגות תמונת מצב מסוימת, הרבה פעמים מחוץ לקופסא, אשר גורמת לסביבה, גורמת לארגון ולאנשים שעובדים בו, להבין שכאן מוצגת תמונה אחרת, ייחודית ושונה, משהו שיכול לקדם ולשפר את הארגון. ייתכן וזה מה שמצפים ממנה וייתכן שהיא רואה את הדברים אחרת, בגלל העובדה שהיא אישה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *