משמורת משותפת – למי היא מתאימה

אחת הסיבות לגירושין שעשויות ליצור את הקרע האישי והמשפחתי הינו נושא המשמורת. זוגות רבים שבוחרים להתגרש, לא מצליחים להחליט לגבי המשמורת על הילדים שלהם. מדובר על אחד הנושאים הכאובים ביותר, היות ומעבר לסכסוכי רכוש, סכסוך לגבי הזמן שכל הורה יעביר עם הילדים נחשב לאחד הנושאים הרגישים ביותר. הליך הגירושין עצמו נחשב להליך לא פשוט, היות ומדובר על פירוק של משפחה שלמה, דבר שכמובן מלווה בלא מעט אמוציות ומטען רגשי. אך כאשר באמצע הבלגן עומד ילד או שניים, הכול הופך להרבה יותר מסובך והרבה יותר קשה. למעשה כאשר מדובר על משמורת, יש צורך להסתכל בעיקר על טובת הילד. הדבר הופך לקריטי ומשמעותי יותר, כאשר מדובר על הליך גירושין קשה וארוך, שעלול לפגוע לא מעט ברווחת הילד. אם בעבר רוב הליכי הגירושין הסתיימו כאשר הילד הועבר למשמורת האם, הרי שהיום ניתן למצוא יותר ויותר זוגות שבחרו במשמורת משותפת.

משמורת משותפת – מה זה בעצם אומר ולמי זה מתאים?

כאמור, משמורת רגילה הינה מצב שבו הילד מועבר לחזקת אחד ההורים, בדרך כלל האם, אשר יהיה אחראי על כל הטיפול והגידול של הילד. ההורה השני, לרוב האב, יצטרך לשלם מזונות והוא יזכה לזמני שהות עם הילד, בהתאם לכללי הסדר הנקבעים מראש בהסכם הגירושין. כמובן שהדבר אינו מסיר את האחריות מהאב, אך מבחינה פרקטית האם היא זו שמגדלת את הילד ואחראית עליו באופן כמעט בלעדי.

לעומת זאת, במקרים של משמורת משותפת, אשר הופכת לנפוצה יותר ויותר, מתקבל מצב שבו שני ההורים מעורבים באופן שווה בטיפול ובגידול של הילד. כלומר, הילד מעביר את זמנו באופן שווה בין שני בתים, הוא זוכה לחינוך של שני ההורים ולמעשה נהנה מנוכחותם של שני ההורים בחייו. זהו הפתרון האופטימלי ביותר עבור הילד, היות והוא זוכה לקבל את כל מה שהיה משיג במידה והוריו לא היו מתגרשים. עם זאת, פתרון זה לא מתאים לכל אחד, אלא רק להורים שמסוגלים לתקשר זה עם זה בכל הנוגע לטיפול בילד במטרה להבטיח את רווחתו. הורים שאינם מסוגלים לעמוד בכך, רק יגרמו לנזק נוסף לילד שיצטרך להיות עד לסכסוך התמידי ביניהם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *