הטרדות בטלפון – איפה עובר הגבול?

הטרדות בטלפון

הטרדה טלפונית המתבצעת לסמארטפון האישי או לטלפון הביתי של כל אדם וכוללת מקרים של הטרדה מינית הכוללות אמירות פוגעניות, איומים טלפוניים, הודעות בעלות אופי בוטה, קללות ועוד.

כאשר כוונתו של האדם המבצע את ההטרדה הטלפונית היא להפחיד, להרגיז, לפגוע או להטריד על ידי שיחות רבות, העברת מסרונים, הודעות קוליות ושימוש בדרכים נוספות לצורך מטרתו, הרי שמדובר בעבירה פלילית שהעונש המירבי עליה הוא שלש שנות מאסר.

לאדם הנפגע מהטרדה טלפונית יש אפשרות להגיש בקשה לקבלת צו למניעת הטרדה מאיימת או תביעה לקבלת פיצוי כספי עקב הפעולות הרבות שבוצעו וגרמו לו לעוגמת נפש רבה.

כל אדם הרואה עצמו כנפגע מהליך של הטרדה טלפונית, זקוק לשירותיו של עורך דין פלילי אשר יבחן את הנתונים וילווה אותו.

הטרדות טלפוניות

קביעה אם שיחות טלפוניות נחשבות כהטרדה הן בהתאם לכמה פרמטרים:

  • מערכת היחסים הקיימת בין המטלפן למקבל שיחת הטלפון, נסיבות המקרה, הפעולות שביצע האדם המוטרד כדי להפסיק את ההטרדות, תכיפות ההטרדות, אופיין של ההטרדות ועוד.

תביעה בעניין מסוג זה תוגש רק לאחר שיהיה ברור ללא ספק כי מדובר בהטרדה טלפונית וקיים חומר המוכיח זאת כמו תמלילי שיחות שהוקלטו, חוות דעת, פרוט כמות השיחות ועוד.

התנהלות בנושא הטרדות טלפוניות

אדם אשר מקבל שיחת טלפונים הכוללת הטרדה מינית או איום, יכול להגיש תלונה במשטרה ובהתאם למסקנות החקירה יוגש או לא יוגש כתב אישום. אם הוגש כתב אישום ובית המשפט קבע כי האדם אכן ביצע הטרדות טלפוניות הוא יכול להוציא נגדו צו מניעה לביצוע הטרדות טלפוניות לחצי שנה.

השימוש בחוק התקשורת עשוי לסייע למוטרדים הן כדי להציב גבולות למטרידים והן כדי לקבוע את עונשו של המטריד.

משפטים בנושא הטרדות טלפוניות כרוכים בדיונים שאינם קלים כיוון שבמקרים רבים קשה להוכיח כי אכן מדובר בהטרדה טלפונית, יש תחומים שהם אפורים וקיימות גם הטרדות שהן המשכיות למערכת יחסים תקינה שהייתה בין שני אנשים לפני שהן עלו מדרגה. חלק גדול מההטרדות מלוות עקב כך בכעסים ובעומסים רגשיים.

קראו גם על: סגירה של תיק פתוח במשטרה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *