איך בוחרים פרקט לבית

פרקט לבית

התקנה של פרקטים היא בין האקטים היותר פופולאריים בשנים האחרונות, אך טרם הבחירה וההתקנה של פרקט זה חשוב להבין איך אותם בוחרים.

פרקט עמיד לחלל ההתקנה

לא כל מקום שבו מעוניינים לבצע התקנה של פרקט הולך להיות לאותו השימוש בכלל. יש אנשים שמתקינים את הפרקט עבור חלל של משרד כאלה שמתקינים את הפרקט עבור הסלון, כאלה שמעדיפים התקנה של פרקט עבור חדר השינה וכאלה שרוצים אפילו להתקין פרקט לחלל של המטבח, כמו כאן. כל אחד מאלה מוביל אל עבר בחירה של פרקט אחר על מנת שהחומר עצמו, ולא רק המראה מבחינת העיצוב שלו, יתאימו אל השימוש בחלל הנבחר בצורה הכי טובה שאפשר.

פרקט בדירוג טוב

זה נכון כי פרקט מחולק לפי סוגים של חומרים מהם הוא עשוי, אך מלבד העובדה הזו צריכים להכיר את העובדה כי בעולם של הפרקטים ישנה חלוקה של אלה לפי דירוג של שחיקה. את הדירוג הזה רואים בקלות לפי הסימון  וכאן כדאי לחפש אחר דירוג AC כאן כדאי לחפש אחר פרקט שמגיע עם דירוג 4AC ומעלה. הדירוג הבא הוא לחץ ישיר המסומן DPL, והסימון האחרון הוא של לחץ גבוה HPL. כל אלה מותאמים אל פרקטים מסוג למינציה, כאשר אלה פרקטים שמיוצרי מארבע שכבות שהן אינן עץ, אבל מגיעות בין היתר עם עיצובים שונים ומגוונים במראה של עץ.

פרקט מחומרים מובחרים

ישנם סוגים שונים של פרקטים כפי שיש סוגים שונים של דתות ראו כאן https://dlux.co.il/c/דלתות_פנים_מעוצבות, וכאן יש שלושה בולטים והם" פרקט למינציה, פרקט פולימרי ופרקט מעץ טבעי. בכל אחד מאלה ישנה תוצרת מומלצת יותר מכל היתר עם חברות בולטות שמגיעות עם דירוגים גבוהים של איכות ועמידות לאורך של שנים רבות. בכל הנוגע אל פרקט העשוי עץ מלא זה חשוב מאוד להבין כי המראה המתקבל הוא ייחודי, אבל עליו יש להגן עם טיפולים חוזרים ונשנים. פרקט פולימרי מגיע עם עמידות נהדרת למקומות רטובים ונבחר לא פעם עבור מטבחים.

עניין של מחיר

לא כל אדם מסוגל או מעונין לשלם מחיר דומה כמו זה השני, ולכן זה כדאי להכיר את העלויות של כל סוגי הפרקטים ולהתעמק בכמות הנדרשת כדי להבין את סדר גודל המחיר הסופי, כולל התקנה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *