טיפול דינמי ממוקד – למה הכוונה

טיפול דינמי ממוקד

לטיפול הפסיכולוגי יש היום הרבה מאוד שמות. אלו הם לא סתם שמות או כינויים שונים למשהו אחד. הטיפול הפסיכולוגי הוא לא טיפול שבלוני ואחיד. קיימות כיום שיטות רבות ושונות כאשר בכל תחום או כל ענף עוסקים בסוג אחר של פסיכולוגיה. כך יש לנו את הפסיכותרפיה, את הפסיכולוגיה הקלינית, את הטיפול הדינמי וכן הלאה. אנחנו כאן על מנת לספר לכם על הטיפול הדינמי הממוקד. מה היתרונות של הטיפול מהסוג הזה ולמי יתאים הטיפול? ננסה לבדוק.

טיפול דינמי – מהו?

למעשה הטיפול הדינמי הוא טיפול פסיכולוגי וזהו שם נרדף לטיפול זה. למעשה כאשר אנחנו מדברים על פגישה עם פסיכולוג אנחנו מדברים על טיפול דינמי.

הטיפול הפסיכולוגי הקלאסי מבוסס למעשה על הגישה של פרוינד שהוא נחשב לאבי הפסיכואנליזה. הוא זה שייסד את הטיפול הפסיכולוגי.

מהתקופה שלו ואילך החלו להתפתח עוד ועוד גישות פסיכולוגיות שונות כמו גם שיטות טיפול שונות כאשר כל אלו מבוססות על העקרונות של פרוינד.

השם הזה של טיפול דינמי נובע מכך כי הטיפול הפסיכולוגי הוא טיפול אשר עוסק בדינמיקה אשר פועלים על הכוחות באישיות של האדם.

מהי פסיכולוגיה?

אם נרצה להגדיר את הטיפול הפסיכולוגי על פי התיאוריה של פרוינד הרי שבנפש האדם ישנם רבדים עמוקים אשר בהם יש דחפים, יש מחשבות, יש רגשות, יש מאוויים ויש רצונות וגם צרכים. כל אלו הם לא תמיד נמצאים במודע של האדם אך הם משיעים במידה רבה על ההתנהגות כמו גם על התחושות שלו בחיי היום יום.

למעשה התמקד פרויד בהעלאת כל אותם התכנים הנמצאים בתת המודע של האדם אל המודע שלו, כאשר זוהי למעשה הדרך לפתור את הבעיות של האדם המבקש לקבל את הטיפול הפסיכולוגי.

אל מי פונים לצורך טיפול דינמי ממוקד?

חשוב לדעת כי כאשר מדובר בטיפולים בנפש, יש לשים לב עוד יותר מאשר בטיפול הפיזי. הנפש היא רגישה מאוד וכל טעות עלולה להיות הרת אסון.

הנפש זקוקה ליד עדינה ומיומנת שתדע איך וכיצד לגשת אליה ולטפל בה במירב הזהירות והעדינות.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם על: טיפול EMDR

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *