זה למה חשוב לצרוך חלבון כאשר עוסקים בספורט

זה למה חשוב לצרוך חלבון כאשר עוסקים בספורט

אם פעם צריכת חלבון לאחר אימונים הייתה רלוונטית בעיקר לבודי בילדרים לצורך פיתוח גוף, הרי שכיום כל אדם שעוסק בספורט באופן חובבני או רציני יותר יודע כי חשוב מאוד לצרוך חלבון לאחר האימון. ניתן לצרוך את החלבון ממזונות עשירים בחלבון, או שניתן לצרוך אותם משייקים שמכינים עם אבקות חלבון המוצעות כיום בשוק לכל אדם שמעוניין לצרוך כמות גדולה של חלבון באופן קל, נוח ומהיר.

מדוע חשוב לצרוך חלבון

החלבון מהווה את אבן הבניין העיקרי הן של השריר והן של רקמות נוספות בגוף. החלבון עצמו בנוי מחומצות אמינו. על אף שגוף האדם יודע לייצר חומצות אמינו באופן עצמאי, הרי שהגוף איננו מייצר מספיק חומצות אמינו והאדם צריך לצרוך את שאר חומצות האמינו הנדרשות לגופו מהמזון אותו הוא צורך. כאשר אדם מבצע פעילות גופנית כלשהי, הוא בעצם מגרה את השריר שלו ועלול להרוס את סיבי השריר באופן כלשהו. מידת פירוק השריר תלויה בעיקר בעומס שיופעל על השריר במהלך פעילות גופנית. לאחר האימון, הגוף ינסה לבנות מחדש את השריר אותו הוא איבד באימון או בפעילות הגופנית. על מנת שהגוף יצליח לבנות את השריר מחדש יש צורך להעניק לו חלבון בכמות הנדרשת אשר מסייעת לחידוש ובניית השריר

הדרך הנוחה ביותר לצרוך חלבונים

על מנת שהגוף אכן יהיה חזק ובכדי שהאימון יהיה יעיל, חשוב מאוד לספק לגוף כאמור את החלבונים הנחוצים לו, בדיוק בכמות הנדרשת לו לאחר האימון. האדם יכול לצרוך את החלבון הדרוש לו ממאכלים שונים שהוא יאכל לאחר האימון כגון: מאכלי חלב, טונה, ביצים, דגים ועוד, או שפשוט האדם יכול לרכוש אבקת חלבונים איכותית, אשר ניתן להכין ממנה שייק לשתייה. שייק החלבונים העשוי מהאבקה מכיל בו כמות רבה של חלבונים ומאפשר לגוף להתאושש לאחר אימון, לבנות מחדש את השריר ולפתח מסת שריר לאחר האימון. על אף שכיום ניתן למצוא בשוק לא מעט אבקות חלבון, הרי שחשוב מאוד לבחור אבקת חלבון איכותית, העשויה מרכיבים איכותיים, על מנת שהיא תממש את יעודה ומטרותיה.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *