רשלנות בלידה

רשלנות בלידה

כל אישה שעומדת לפני לידת התינוק שלה, חווה תחושות מעורבות של התרגשות וחשש. מדובר על תהליך טבעי שכל אישה עוברת, היות ותהליך הלידה הינו תהליך מורכב ולא פשוט, שכמובן עלול לגרום ללא מעט פחדים וחששות. אך רוב הנשים מרגישות בטוחות יותר, כאשר הן יודעות כי הן נמצאות בידיים טובות של רופאים מוסמכים וצוות מקצועי מוכשר ומיומן. ברוב הפעמים הלידה תעבור בשלום והאישה תוכל לחזור לביתה מלווה בתינוק החדש שלה. עם זאת, ישנם מקרים מסוימים בהם הצוות הרפואי התרשל בתפקידו, ובכך לא עמד בסטנדרטים הדרושים בנסיבות המקרה. כאשר מדובר על רשלנות בלידה, ההשלכות של האירוע עלולות להיות חמורות ביותר. למשל, במידה ולא נעשה ניטור מקצועי לדופק העובר, ייתכן כי העובר ייכנס למצוקה אך הצוות הרפואי כלל לא יהיה מודע לכך. הדבר עלול להסתכם בנזק מוחי תמידי, דבר שכמובן יקשה מאוד על חיי המשפחה.

רשלנות בלידה – מקרים נפוצים שכדאי להכיר

ניתן למצוא מספר מקרים נפוצים יחסית, שבהם ישנה סבירות לרשלנות רפואית. למשל, במידה והרופא המטפל מתעכב בהחלטה להעביר את היולדת לניתוח קיסרי למרות שתהליך הלידה נתקע, הוא עלול לגרום לנזק מוחי לתינוק. כמו כן, במידה והיולדת נאלצת ללדת באמצעות ואקום או לידת מלקחיים, הרופא עלול לגרום לעיוות של צורת הגולגולת כתוצאה מפעולה שגויה. כמו כן, במידה ובמהלך הלידה התינוק נתקע היות וכתפיו אינן עוברות בתעלת הלידה, יש צורך לפעולה מהירה של הצוות הרפואי. ללא פעולה מתאימה, התינוק עלול לסבול מחוסר חמצן. בנוסף לכך, ניתן לראות לא מעט מקרים בהם הצוות הרפואי היה אמור לנטר באופן רציף את הדופק של העובר, אך מסיבות שונות בחר שלא לעשות זאת. כתוצאה מכך, נגרם נזק בלתי הפיך לתינוק, אשר יצריך טיפולים יקרים ואף יפגע באיכות החיים שלו ושל משפחתו.

לסיכום, רשלנות בלידה עלולה לגרום לנזקים חמורים הן ליולדת והן לעובר. ההשלכות של הנזקים האלו עלולות להיות בלתי הפיכות, דבר שיגרום למעמסה כלכלית ולמעמסה נפשית על כל המשפחה. במקרים כאלו, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין שמואל קשיוב שמתמחה בתחום, כדי לחקור את המקרה ולבדוק אופציות לתביעה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *