איך לעבור בשלום את הגמילה מההנקה?

גמילה מההנקה

אם בחרת להניק את התינוק שלך, את כבר בטח מכירה לעומק את הרגעים של ההנקה, של חיבור מושלם בינך לבין הילד או הילדה שלך. יכול להיות שההתחלה הייתה קשה, שלא הצלחת לגרום לו להתחבר אלייך בקלות, שניסית לשאוב ושזה לא כל כך הלך או שנוצר אצלך גודש שגרם לך לאי נעימות וחוסר נוחות, אך אם התמדת, כנראה שזה הפך לרגע החיבור הכי משמעותי שלכם. כך או כך, מגיע הרגע אצל כל תינוק ופעוט להפסיק את ההנקה ולעבור למזון מוצק בלבד. זהו שלב שיכול להיות מאתגר תמיד, אבל אם מקפידים על כמה דברים בהחלט אפשר לעבור אותו בשלום. הנה כמה טיפים חשובים.

תהליך הדרגתי

כמעט כמו כל דבר בחיים למען האמת, גם שלב הגמילה מהנקה הוא דבר שכדאי לעשות באופן הדרגתי. אם ביום אחד תפסיקי להניק כנראה שהתינוק ירגיש את זה וימחה וגם את תרגישי את זה עם גודש שייווצר. במקום זה, עדיף לגמרי להפסיק בהדרגה, אם היום את מניקה פעמיים ביום נניח, נסי לרדת לפעם ביום, לאחר מכן הורידי כמה הנקות בשבוע והמשיכי בהדרגה עד שפשוט תפסיקי באופן טבעי. ייצור החלב ירד בסנכרון גם הוא בשיטה הזאת.

הילד כבר אוכל מוצקים

גם אם הילד או הילדה כבר אוכלים מוצקים מזה זמן מה, אם הם יונקים במקביל, ההנקה מחליפה בעבורם את אחת הארוחות ביום ולכן את חייבת לגשר על הפער הזה בעבורכם. בזמן שאת מניקה, אפשר לנסות ולעצור באמצע ולתת חצי מנה של מזון מוצק במקום ולהתמיד כך במשך כמה ימים. לאחר זמן הילד כבר יבין שמתרחש שינוי כלשהו ויתחיל להסתגל אליו. אם את מרגישה גודש, בהחלט ניתן לשאוב את החלב שנשאר כי להימנע מכאבים ואי נוחות.

להכין את עצמך נפשית

עם החלקים הטכניים קל יותר להתמודד, אבל לפעמים תחושת האובדן שלך והפרידה מהזמן עם התינוק הם קשים יותר. הזכירי לעצמך שכל שינוי הוא לטובה וכי הילד גדל וזה דבר טוב. כשאת נמצאת בהלך הרוח הזה, שלב הגמילה לא אמור להיות קשה מדי לאף אחד מהצדדים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *