על הפרת הסכמים ומה אפשר לעשות בנושא

הפרת הסכם

מעוניינים לדעת מה ניתן לעשות במצב בו אחד הצדדים מפר הסכם? התחילו לקרוא!

חוק החוזים הוא חוק אשר מכיל את כל הקשור אל הגדרת הסכם, עריכה של הסכם/חוזה, דרכי הפרשנות שלו, צורת הניסוח המוקבלת בו ועוד. 

מהי הפרת הסכם או הפרת חוזה?

הפרת חוזה/הסכם מתקיימת כאשר צד אחד אינו מקיים את שרשום בהסכם או כאשר צד אחד מרמה בעת ההסכמה.  ישנם סוגים שונים של הפרות הסכמים וחוזים, כמו למשל הפרה של חוזה בכפייה, הפרה של הסכם במרמה, הטעיה בעת חתימה על הסכם או חוזה, ניהול משא ומתן למטרת חתימה על הסכם והרשימה עוד ארוכה.

הפרת הסכם – מה ניתן לעשות?

באם אחד הצדדים הפר הסכם חשוב לאסוף הוכחות המעידות על הפרה זאת. הצעד הבא יהיה פנייה אל עורך דין המומחה בתחום הפרת הסכם / חוזה וזאת על מנת שהוא יוכל לעבור על המקרה ולומר לכם מהי אסטרטגיית הפעולה הטובה ביותר להמשך הדרך. באם תבחרו בהליך משפטי חשוב לדעת שמדובר על תהליך שיכול לקחת עד שנתיים. תהליך שמחייב הוצאות שונות (שכר טרחת עורך דין, אגרות, חוות דעת ועוד). מומלץ לא להתמהמה בכל הקשור אל הגשת התביעה וזאת משום שקיימת התיישנות של שבע שנים בתביעות מסוג זה.

חשוב לדעת

אם צד אחד הפר את ההסכם עליו סיכמתם, ניתן להגיש תביעה בבית המשפט ולבקש שההסכם ייאכף או יתבטל. אפשרות נוספת היא תביעה שעיקרה דרישת פיצוי. בית המשפט יקבע האם ההסכם ייאכף ובאילו תנאים. חשוב לדעת שיש מצבים בהם לא ניתן להגיש תביעה ולכן חשוב להתייעץ עם עורך דין קודם לכן ולדעת היכן אתם עומדים. במקרה ואתם, הצד שנפגע מהפרת ההסכם, מעוניינים לבטל את ההסכם, הדבר אפשרי באם בית המשפט יחליט שאכן התבצעה הפרה יסודית של החוזה.

המאמר נכתב בשיתוף עם עו"ד שלומי וינברג

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *