איך מאתרים את יום הביוץ?

אסתטיקה וגינלית

אישה שרוצה להיכנס להיריון חשוב שהיא תלמד להכיר את הגוף שלה והיא תזהה את יום הביוץ. אז יש כאלה שאכן מסוגלות לזהות את הביוץ בעצמן, אך מנגד רוב רובן של הנשים לא באמת מסוגלות לזהות את יום הביוץ בעצמן. לשם כך יש את אפשרויות הבדיקה באמצעות ערכות מיוחדות או בעזרת רופא. 

מתי מתרחש יום הביוץ?

המחזור החודשי של האישה מחולק לשניים. יש את הימים של שגשוג הרחם שזוהי הכנה אפשרית לקראת היריון. רירית הרחם מתעבה ולאחר מכן מתרחש הביוץ. אם לא מתרחש היריון, יופיע לאחר שבועיים הדימום הווסתי. 

הביוץ מגיע שבועיים בערך לפני הווסת. כך אפשר להעריך בערך את מועד הביוץ גם ללא בדיקה. האישה יכולה לחשב את אורך המחזור החודשי שלה על פי ממוצע של שלושה חודשים וכך היא תוכל לחשב מתי בערך מתרחש הביוץ. לקריאה בנושא הכנה ללידה

מדידת חום השחר

באמצעות מדידת חום בבוקר מיד ביקיצה מאפשרת לזהות את ימי הביוץ. כי חום הגוף עולה בכחצי מעלה בימי הביוץ בגלל ההשפעה של הפרוגסטרון. מדידת החום אמנם יכולה לזהות ת הביוץ אך על פי רוב יהיה זה לאחר מעשה. לאחר שכבר התרחש הביוץ. או אז סיכויי ההפריה הם כבר נמוכים יותר.

מעבר לכך מדידת חום היא לא תמיד אינדיקציה אמינה היות וחום הגוף הוא לא תמיד קבוע ולעיתים תהיה עליית חום בגלל וירוס או מחלה אחרת והיא עשויה להתפרש כביוץ.

בדיקת ביוץ

בדיקות יום הביוץ נעשות ממש כמו בדיקות ההיריון. באמצעות מקלון בדיקה הנבדק בשתן של הבוקר, ניתן לאבחן את מועד הביוץ הקרב. כך שאפשר לתכנן את ההיריון בהתאם לכך.

מעקב זקיקים

אפשר גם להיעזר בבדיקת אולטרהסאונד שיאבחן את יום הביוץ המדויק. למידע נוסף פנו לנעמי דרור

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *